تکنولوژی

اسکلینو؛ سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه رونمایی شد

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از طراحی و راه‌اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛، علیرضا رهایی در مراسم رونمایی از سامانه مهارت افزایی(اسکلینو (Skillinno ) با بیان اینکه شاید برای چند سال متوالی است که عنوان تولید در نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح می شود، امسال نیز جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار سال معرفی شد، گفت: این نام گذاری از یک جنبه‌ای برای مراکز علمی و دانشگاه‌های کشور به منظور اینکه بتوانیم راهکارهایی را برای تحقق آن بررسی کنیم بسیار با اهمیت است. در واقع اگر قرار باشد بحث تولید یک اقدام موثر و قابل رقابت در سطح کشور و بین الملل محسوب شود باید به توسعه تولید دانش بنیان توجه کنیم. در این صورت هم در رفاه عمومی مردم موثر عمل کردیم و هم در فضای اقتصاد داخلی جامعه و بین الملل نقش آفرینی نموده ایم.

وی تصریح کرد: به نظر می‌آید برای مشارکت مردمی در تولید باید در محافل مختلف بسترهای مناسب و امنی وجود داشته باشد تا مجموعه‌های مردمی بتوانند وارد فضای سرمایه گذاری شده و در تولید نقش داشته باشند. ما نیز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این زمینه فکر می کنیم تا برنامه‎ها و طرح‌های مناسبی را در این زمینه پیشنهاد بدهیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: یکی از بحث‌هایی که در بحث دانش بنیان مطرح است اینکه باید نیروی انسانی مناسب با اطلاعات و دانش بالا تربیت شوند، دانشجویان و دانش آموختگان باید در این زمینه نقش جدی داشته باشند. مجموعه‌های دانشجویی دانشگاه ما در قالب 18 دانشکده تخصصی که وجود دارد تحصیلات خود را با کیفیت مناسبی ارائه می‌دهند. اما شاید مجموعه اطلاعات دانشگاهی که دانشجویان کسب می کنند برای ورود به بازار کار کفایت نکند و نیاز باشد مسائل بازار کار، مالی، اقتصادی، مدیریتی، کارآفرینی و غیره از جنبه‌های مختلف به آنها آموزش داده شود تا آمادگی بهتری برای ورود به بازار کار داشته باشند.

رهایی افزود: یک اقدام دیگری که معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همراه دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه سازماندهی کردند و از همکاری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه نیز استفاده شد طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به عنوان راهنمای کار دانشجویان است تا به کمک آن مهارت های مورد نیاز بازار کار به صورت مرتب و به روز و برای استفاده دانشجویان برای حضور در بازار کار استفاده شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان خاطرنشان کرد: با راه اندازی سامانه فوق از یک طرف دانشجویان و دانش آموختگان مجهز به یک سری تکنیک‌های مورد نیاز برای فعالیت‌های اجرایی و کارآفرینی خواهند شد و از طرف دیگر به نحوی، از مهاجرت دانش آموختگان نیز جلوگیری می شود.امیدوارم این سامانه مرتب به روز شود و توسعه پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا