موبایل

آنر گوشی تمام عیار Magic4 Ultimate را معرفی کرد

ماه گذشته بود که آنر سری گوشی‌های پرچمدار Magic4 خود را معرفی و روانه بازارهای جهانی کرد. اما این شرکت امروز با معرفی نسخه دیگری از سری گوشی‌های Magic4، محصول تمام عیار و قدرتمند دیگری را روانه بازار کرد که بلافاصله پس از معرفی توانست رتبه نخست بنچمارک DXOMark را از آن خود کند و گوشی هواوی P50 Pro را پشت سر بگذارد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ آنر امروز نسخه دیگری از سری گوشی‌های Magic4 را معرفی کرد. این گوشی جدید که قرار است بهترین و بالارده‌ترین محصول آنر در این سری باشد Magic 4 Ultimate نام دارد و آن را باید حتی چند پله قدرتمندتر از گوشی Magic4 Pro بدانیم.

این گوشی جدید در وهله اول با دوربین اصلی تازه‌ای همراه شده است و اکنون به لطف لنزهای تازه می‌توان انتظار ثبت تصاویر بهتری را از آن داشت. تا جایی که بنچمارک DXOMark اعلام کرده است که به دوربین این گوشی نمره 146 را اختصاص داده و اکنون آن رتبه 1 از نظر عملکرد دوربین موبایل را در اختیار دارد. پیش از این گوشی هواوی P50 Pro با نمره 144 جایگاه اول این بنچمارک را در اختیار داشت.

باید گفت اصلی‌ترین تفاوت میان دو گوشی Magic 4 Ultimate و Magic4 Pro به دوربین آن‌ها مربوط می‌شود و آنر سعی کرده است با ارتقا عملکرد دوربین، بخش بیشتری از کاربران را به خرید این گوشی تشویق کند. اکنون نسخه Ultimate از این گوشی دارای سنسور اصلی بزرگ‌تر و با ابعاد 1/1.2 اینچ است. این در حالی است که در نسخه پرو از آن با سنسور 1/1.56 اینچی روبرو بودیم. البته باید گفت وضوح این سنسور بدون تغییر مانده است و همچنان با یک حسگر 50 مگاپیکسلی همراه هستیم.

آنر گوشی تمام عیار Magic4 Ultimate را معرفی کرد

سنسور جدید دوربین گوشی Magic 4 Ultimate دارای پیکسل‌های در ابعاد 1.4 میکرون است و با استفاده از فناوری Binning این میزان می‌تواند به 2.8 میکرون نیز برسد. آنر اعلام کرده است که برای این سنسور یک لنز جدید و ارتقا یافته نیز در نظر گرفته است. لنز 8P اکنون برای این گوشی گشادگی دیافراگم f/1.6 را ترتیب می‌دهد که نسبت به نسخه پرو با گشادگی f/1.8 تغییر محسوسی را شاهد هستیم. شرکت سازنده اعلام کرده است که این لنز اکنون شفاف‌تر نیز شده است و به این سنسور در جمع آوری نور بیشتر کمک بیشتری می‌کند.

در دوربین این گوشی لنز با زاویه دید فوق عریض نیز با تغییراتی مهم و گسترده همراه شده است. نسخه پرو از گوشی Magic 4 از لنز با وضوح 50 مگاپیکسلی و ابعاد 1/2.5 اینچی بهره می‌برد؛ اما این سنسور در گوشی Magic 4 Ultimate جای خود را به یک حسگر 64 مگاپیکسلی و با ابعاد 1/2 اینچی داده است. همچنین زاویه دید این دوربین از 122 درجه به 126 درجه ارتقا پیدا کرده است. آنر اعلام کرده لنز جدیدی را هم سر راه این سنسور قرار داده است. لنز 7P اکنون برای این سنسور گشادگی دیافراگم f/2.2 را ترتیب می‌دهد.

اما گوشی Magic 4 Ultimate میزبان حسگر جدیدی در بخش دوربین نیز هست. سنسور 50 مگاپیکسلی از نوع Spectrum Enhanced که برای نخستین بار در گوشی Honor Magic V شاهد حضور آن بودیم در این گوشی نیز به کار گرفته شده است. دیگر اجزای دوربین این گوشی نسبت به نسخه پرو بدون تغییر باقی مانده است و همچنان شاهد حضور سنسور 64 مگاپیکسلی Telephoto با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکی و بزرگ‌نمایی اپتیکی 3.5 برابری هستیم.

دو سنسور دیگر این دوربین اصلی پنج گانه را یک حسگر 8X8 dToF با قابلیت اندازه‌گیری عمق اجسام و یک حسگر 8 کاناله تشکیل می‌دهند. این حسگر 8 کاناله می‌تواند با بررسی محیط، دمای رنگ و میزان نور موجود را اندازه‌گیری کند و همچنین از اثرات نورپردازی‌های مصنوعی بکاهد. دوربین سلفی نیز همچنان به صورت دوگانه طراحی شده است و از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 100 درجه‌ای و همچنین یک سنسور 3 بعدی اندازه‌گیری عمق بهره می‌برد. این سنسور می‌تواند برای قابلیت شناسایی چهره نیز مورد استفاده کاربران قرار بگیرد.

گوشی Magic 4 Ultimate همچنین دارای یک پردازنده اختصاصی برای سیگنال عکس‌ها است که آنر اعلام کرده آن را به صورت اختصاصی برای این گوشی طراحی کرده است. این تراشه دارای قدرت 28.8 TOPS است و می‌تواند به ازای هر وات انرژی مصرفی نیز قدرت 13.4 TOPS از خود نشان دهد. از دیگر قابلیت‌های این تراشه می‌توان به ثبت ویدیوهای 4K در حالت شب اشاره کرد و کاربران در این حالت حتی امکان تماشای زنده نتایج را هم در اختیار دارند.

آنر گوشی تمام عیار Magic4 Ultimate را معرفی کرد

فارغ از دوربین، دیگر ویژگی‌ها و مشخصات گوشی Magic4 Ultimate درست مشابه با نسخه پروی آن است و همچنان در آن با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی روبرو هستیم. سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری Magic UI 6.0 نیز تکمیل کننده ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم افزاری آن هستند.

همچون نسخه پرو، این گوشی نیز دارای یک نمایشگر 6.81 اینچی LTPO OLED با وضوح 1312 در 2848 پیکسلی است. به لطف این نمایشگر قدرتمند نرخ بروزرسانی صفحه نمایش این گوشی می‌تواند از 120 هرتز تا 1 هرتز متغیر باشد. DXOMark همچنین نمایشگر این گوشی را هم مورد بررسی قرار داده است. در این بررسی به نمایشگر این گوشی نمره 95 اختصاص داده شده است که آن را پس از دو گوشی آیفون 13 پرومکس و آیفون 13 پرو در جایگاه سوم از نظر بهترین عملکرد صفحه نمایش قرار می‌دهد.

آنر همچنین برای این گوشی باتری با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعت را در نظر گرفته است که می‌تواند با استفاده از شارژرهای سیمی با حداکثر توان 100 وات شارژ شود. امکان شارژ بی‌سیم این گوشی نیز با حداکثر توان 50 وات وجود دارد. این در حالی است که نسخه پرو از این گوشی را می‌توان به صورت بی‌سیم با توان 100 وات شارژ کرد.

آنر اعلام کرده است که گوشی Magic4 Ultimate را در آینده نزدیک با قیمت 1260 دلار عرضه می‌کند. در ابتدا قرار است این گوشی تنها در کشور چین در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. تاکنون عرضه این گوشی در دو رنگ مشکی و سفید تایید شده است. پیش از این مشخص شده بود که نسخه پایه از گوشی Magic4 قرار است با قیمت 630 دلار و نسخه پایه از گوشی Magic4 Pro نیز با قیمت 865 دلار عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا