تکنولوژی

تولید پوست هوشمندی که حرکات را به کامپیوتر منتقل می‌کند

با کمک یادگیری ماشینی، دستگاه‌های الکترونیکی از جمله دستکش‌های الکترونیکی و پوست‌های الکترونیکی می‌توانند حرکت دست‌های انسان را ردیابی کنند و کارهایی مانند ژست‌ها را انجام دهند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مرکز ملی فضای مجازی؛ پوست هوشمند جدیدی توسط محققان دانشگاه استنفورد ساخته شده که می‌تواند به‌سرعت با توجه به حرکت دست شما کارهایی مثل شکل اشیا و تایپ کردن را تشخیص دهد. براساس نظر دانشمندان این اتفاق می تواند بر یادگیری اثر گذار بوده و در حوزه های مختلف کاربرد داشته باشد.

مکانیزم این سیستم به این گونه است که یک نوع ماده کشسان و رسانا روی دست اسپری شده و این ماده از یک شبکه الکتریکی بسیار کوچک بهره مند است که براساس حرکات دست همچون کشش و خمیدگی پوست و احساس آن از طریق یک هوش مصنوعی، حرکات دست را تفسیر کند.

در حالی که روش‌های قبلی به مجموعه بزرگی از داده‌ها برای رایانه نیاز داشتند تا هر حرکت را تشخیص دهد، آخرین فناوری تشخیص حرکات را از طریق یک فرآیند یادگیری خودکار ممکن می‌سازد.

به عنوان مثال، پوست الکترونیکی به شخص اجازه می‌دهد تا بدون صفحه کلید روی زمین تایپ کند یا به رمزگشایی شکل یک شی کمک کند.

جو و کو در این پژوهش گفتند: این اولین مورد از ترکیب پوست الکترونیک و آخرین فناوری هوش مصنوعی است.

با بهبود از نظر سخت افزار و نرم افزار، این امر منجر به نوآوری فن آوری نه تنها در متاورس، بلکه در بخش واقعیت افزوده، پزشکی از راه دور و بخش رباتیک خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا