تکنولوژی

رقابت‌های استارتاپی رونق می‌گیرد

رویدادهای رقابت محور استارتاپی نقشی عمده در رونق و گسترش زیست بوم دانش بنیان کشور ایفا می‌کند. برای نخستین بار در طول 6 سال گذشته، به دلیل شیوع ویروس کرونا، وقفه ای نسبتاً طولانی مدت در این رقابت‌ها به وجود آمد. با اوج گیری رقابت‌های اینوتکس پیچ ، ظاهراً این بخش از فعالیت‌های زیست بوم نیز از رکود خارج شده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ سالانه صدها رویداد استارتاپی با هدف ترویج کار آفرینی و فناوری در کشور برگزار می‌شود، تعداد قابل توجهی از این رویدادها توسط واحدهای وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتابدهنده‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری و غیره برگزار می‌شود.

این رویدادها با تهیج روحیه رقابت و ایجاد پویایی و نشاط در میان نوآوران و تیم‌های استارتاپی، نقش موثری در حرکت رو به جلو کل زیست بوم و تزریق افکار و ایده‌های نو ایفا می‌کند.

پس از همه گیری ویروس کویید 19 این رقابت‌ها نیز از اثرات این بیماری مصون نماند و ناچار تعطیل شدند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تکیه بر دانسته‌های شرکت‌های دانش بنیان، اولین ارگان اجرایی کشور بود که به شکل گسترده و نظام مند کلیه رویدادها و اجتماعات خود را از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل کرد.

رقابت‌های استانی اینوتکس پیچ از جمله این رویدادها است که برای رعایت پروتوکل‌های بهداشتی به فضای مجازی منتقل شد.

دبیرخانه این رویداد با بررسی اولیه استارتاپ‌هایی که برای شرکت در این رقابت آنلاین درخواست داده بودند، در نهایت 13 تیم را واجد شرکت در این رویداد دانست.

رویداد اینوتکس‌پیچ رویداد بزرگ رقابتی بین استارتاپ‌هاست که خود از چندین بخش مختلف تشکیل شده است. در مرحله نخست استارتاپ‌‌ها به صورت آنلاین داوری شده و از استارتاپ‌‌های منتخب برای رقابت حضوری در مقابل سرمایه‌گذاران دعوت به عمل می‌آید. در این مرحله از رقابت که در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، ابتدا تیم‌های استارتاپی درخصوص نحوه ارائه به سرمایه‌گذار آموزش دیده و در ادامه در حضور سرمایه‌گذاران محلی، به معرفی ایده یا محصول خود می‌پردازند.

در ادامه، از استارتاپ‌های برگزیده شده در این مرحله، به منظور حضور در نمایشگاه اینوتکس و نیز شرکت در رقابتهای نیمه‌نهایی، دعوت به عمل می‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا