فناوری اطلاعات

سینما در خانه با تلویزیون جدید پاناسونیک

سینما در خانه با تلویزیون جدید پاناسونیک؛ شرکت پاناسونیک در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۲۰ تلویزیون جدیدی را به نمایش گذاشته که می‌تواند تجربه حضور در سینما را برای علاقمندان به ارمغان آورد.

به گزارش البرز فاوا نیوز، این تلویزیون از مدل HZ۲۰۰۰ اولین تلویزیون اولد دنیاست که دارای دو فناوری صوتی و بصری پیشرفته به نام‌های دالبی ویژن آی کیو و حالت فیلم ساز است. مد Filmmaker پاناسونیک نیز تصویر را با در نظر داشتن سطوح نور محیطی تنظیم خواهد کرد و نکته مهم دیگر در راس این موارد آنکه HZ2000 از تکنولوژی های دیگری چون دالبی ویژن، +HDR10 و HLG پشتیبانی می کنند.

به لطف فناوری IQ دالبی ویژن نیز کیفیت تصویر به صورت هوشمند و فارغ از نور محیط یا نوع محتوا بهبود داده می شود و در نتیجه در فضای پرنور باشید یا تاریک کیفیت تصویر خوبی را با این تلویزیون دریافت خواهید کرد.

پاناسونیک می‌گوید افزودن این دو فناوری به تلویزیون مذکور باعث می‌شود تصاویر و صدای پخش شده از آن هر چه بیشتر نزدیک به حالتی باشد که مدنظر فیلم ساز بوده است. در واقع فناوری‌های یادشده نمایشگر تلویزیون را هر چه بیشتر مشابه با پرده سینما می‌سازد.

پاناسونیک برای افزودن فناوری‌های یادشده به تلویزیون مذکور پنلی جدید به نام Master HDR OLED را بر روی مدل HZ۲۰۰۰ نصب کرده که درخشندگی تصویر آن را نسبت به تلویزیون‌های اولد استاندارد تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

از جمله قابلیت‌های این تلویزیون می‌توان به کیفیت بالای تصاویر مربوط به صحنه‌های تاریک، تفکیک دقیق‌تر رنگ‌ها و نمایش واضح جزئیات تصویر اشاره کرد. همچنین این فناوری‌ها موجب حفظ کیفیت تصاویر به خصوص در زمان تحرک شخصیت‌ها و اشیای صحنه می‌شود.

تکنولوژی مورد بحث همچنین از متادیتای داینامیک دالبی ویژن برای نمایش هوشمند جزئیات محتوا استفاده می کند و آنها را با روشنایی اتاق مطابقت می دهد. طبق بیانیه خبری پاناسونیک به لطف دالبی ویژن و حالا IQ دالبی ویژه از این پس در هر اتاقی که حضور داشته باشند و محتوایی با هر کیفیت را که تماشا کنند، دقیقا همان چیزی را خواهند دید که فیلم ساز تولید کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا