تکنولوژی

هفته‌ای ۱۰۰۰ اتومبیل در تسلای شانگهای تولید می شود

تسلا در کارخانه جدید شانگهای، قادر به تولید مدل۳ وسایل نقلیه الکتریکی خود در مدت زمان ۲۸ ساعت است.

به گزارش البرز فاوا نیوز؛  تسلا در کارخانه جدید شانگهای، در حال تولید مدل۳ وسایل نقلیه الکتریکی خود با سرعت ۲۸ ساعت است، یعنی تولید بیش از ۱۰۰۰ اتومیبل در هفته با ۱۰ ساعت تغییر در هر روز. در اوایل دسامبر ۲۰۱۹، تسلا وام ۱.۲۹ میلیارد دلاری را برای پیشبرد فرایند ساخت‌وساز و تولید تأسیسات شانگهای تضمین کرد.

کارخانه شانگهای به منظور مونتاژ وسایل نقلیه، در کمتر از یک سال ساخته شده و آغاز به کار کرده است. کمپانی انرژی پاک و اتومبیل برقی ایلان ماسک، یک سال پیش کار خود را روی این کارخانه، با مبلغ ۲ میلیارد دلار، شروع کرد و توانست در میان خودروسازان جهانی چین، رکورد قابل توجهی را ثبت کند.

مدل ۳s ساخت چین این وسایل نقلیه، حدود ۳۵۵.۸۰۰ یوان (معادل ۵۰ هزار دلار) به فروش می‌رسد و حدود ۳۰ درصد از قطعات مدل۳ ساخت چین، در چین تهیه شده است.

هدف تسلا برای رسیدن به تولید مد نظر خود این است که تا اواسط سال ۲۰۲۰ به ۸۰ درصد آن تعداد دست یابد؛ به طوری که مدل ۳ ساخت چین، تا پایان سال ۲۰۲۰ کاملا بومی‌سازی شده و تمام قطعات آن توسط شرکت‌های چینی تأمین شود.

تسلا به عنوان یک شرکت آمریکایی فعالیت هایی گسترده و بی سابقه در چین دارد و این موضوع می تواند به عنوان الگویی برای دیگر شرکت های خارجی فعال در شانگهای در نظر گرفته شود. بدون دارا بودن یک پایگاه تولیدی در چین، از مزایای تولید خودروهای تسلا کاسته می شود. برای مثال اگر کارخانه ای در چین وجود نداشته باشد، مدل S که در حدود 80،000 دلار در ایالات متحده آمریکا برای تولید هزینه خواهد داشت، برای ورود به چین  پس از پرداخت مالیات، حدود 140،000 دلار هزینه خواهد کرد.

اما ایجاد یک کارخانه محلی توسط تسلا این معادله را تغییر می دهد و اجازه می دهد تسلا با سهولت بیشتری به انگیزه های خود بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا