فناوری اطلاعات

اپلیکیشن RealityScan برای تبدیل تصاویر به مدل‌های سه‌بعدی معرفی شد

اپیک گیمز اپلیکیشن جدیدی با نام RealityScan را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرده که می‌تواند تصاویر ضبط شده توسط گوشی را به مدل‌های سه بعدی تبدیل کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ RealityScan نام اپلیکیشن جدید ایپم گیمز است که فعلا در حالت آزمایشی بوده و می‌تواند یک مدل سه بعدی از عکس‌های ثبت شده توسط دوربین گوشی تهیه کند.

بدین ترتیب توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود یک شی را در دنیای واقعی اسکن کرده و پس از آن مدل سه بعدی آن را در پروژه واقعیت مجازی یا بازی خود به کار ببرند.

در همین زمینه تصاویری از نحوه کارکرد برنامه RealityScan منتشر شده و یک توسعه دهنده با اسکن صندلی خود نتیجه سه بعدی آن را به اشتراک گذاشته است. همانطور که گفته شده این برنامه در فاز آزمایشی قرار داشته و در حال حاضر به طور محدود از طریق پلتفرم TestFlight اپل در اختیار ده هزار کاربر قرار گرفته است.

نحوه کار با این اپلیکیشن هم بسیار ساده بوده و برای گرفتن تصاویر کافی است دکمه ثبت تصویر انتخاب کرده و از شی مورد نظر عکس تهیه کنید. البته برای این کار باید همانند اسکن سه بعدی از زوایای مختلفی تصویر تهیه کنید.

به عبارت دیگر ثبت حداقل 20 تصویر برای تهیه یک مدل سه بعدی از یک شی لازم است و پس از اتمام فرایند اسکن، می‌توان مدل سه‌بعدی تولید شده را آپلود کنید. البته برخی از کاربران با تهیه اسکن‌ از اشیا متفاوت معتقدند که کیفیت مدل سه‌بعدی تولیدشده در حد و اندازه‌ای که اپیک گیمز ادعا می‌کند عالی نیست.

RealityScan می‌تواند ابزار بسیار مفیدی برای ایجاد سریع مدل‌های سه‌بعدی با استفاده از گوشی هوشمند باشد. دسترسی زودهنگام به نسخه‌ نهایی این اپلیکیشن برای سیستم‌عامل iOS برای فصل بهار سال جاری برنامه‌ریزی شده و نسخه‌ اندروید نیز اواخر سال در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

همچنین شرکت اپیک گیمز اخیراً به صورت رسمی نسخه جدید از موتور بازی سازی اپن سورس خود را با نام Unreal Engine 5 رونمایی کرد و برای دانلود در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا