تکنولوژی

خودروی برقی مرسدس بنز VISION EQXX به زودی معرفی می‌شود

یکی از مسائلی که انتخاب خودروی برقی به عنوان وسیله نقلیه اصلی افراد را با شک و تردید همراه می‌سازد، برد محدود آن‌ها در مقایسه با خودروهای بنزینی است. حالا اما مرسدس بنز، غول خودروسازی آلمانی، موفق به ساخت خودروی الکتریکی جدیدی شده است که تا 1000 کیلومتر را با یک بار شارژ می‌پیماید!

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ جهان به طور فزاینده‌ای به سمت یک جامعه سبز با راهکارهای انرژی کارآمد و پایدار از نظر زیست محیطی در حال حرکت است. تبدیل از موتورهای احتراق به وسایل نقلیه الکتریکی در برخی کشورها شگفت‌انگیز و سریع بوده است. در پی آن، خودروسازان سنتی در حال اختراع مجدد محصولات خود این بار با هدف خروج از موتورهای گازسوز و ورود به موتورهای تمام الکتریکی در اوایل دهه آینده هستند.

مرسدس بنز نیز در این بین به خاطر خط تولید لوکس وسایل نقلیه سریع و کارآمد خود مشهور است. این شرکت اکنون در حال پیشرفت مداوم در انتقال به یک تولید کننده کامل خودروهای برقی تا سال 2030 است. در حال حاضر مدل‌های مختلفی از مرسدس بنز در دست توسعه هستند، اما این شرکت با خودروی تمام برقی فوق کارآمد VISION EQXX که برای عرضه در 3 ژانویه (13 دی) آماده می‌شود، دست به کار شده است.

مرسدس بنز VISION EQXX

مرسدس بنز VISION EQXX با برخی از ویژگی‌های قوی و کارایی عالی در چندین بخش عرضه خواهد شد. این دستگاه امکان پیمایش مسافت 1000 کیلومتری را با یک بار شارژ ارائه می‌دهد که در حال حاضر بیشترین اندازه‌ای است که یک خودروی برقی می‌تواند طی کند.

البته مسافت پیمایشی اولیه VISION EQXX زمانی که برای نخستین بار در سال گذشته معرفی شد، 1200 کیلومتر بود. به عقیده مارکوس شافر، مدیر اجرایی مرسدس بنز، این شرکت در حال پیشرفت قوی در جاه طلبی استراتژیک خود برای رهبری در بازار  Electric Drive  است. Schafer اذعان دارد که خودروی VISION EQXX قرار است به کارآمدترین EV ساخته شده تا به امروز تبدیل شود.

از آنجایی که مرسدس بنز به تحقق اهداف برقی‌سازی خودروهای خود ادامه می‌دهد، امیدوار است به بهبود بهره‌وری محصولات الکتریکی نیز ادامه دهد تا در بازاری با رشد سریع، مزیت رقابتی داشته باشد.

مرسدس بنز VISION EQXX

سلول‌های باتری که باتری‌ها را تغذیه می‌کنند، طبق گفته این شرکت، چگالی انرژی بالاتری نسبت به آنچه در حال حاضر به دست می‌آیند ارائه می‌کنند. اگرچه این محصول مرسدس بنز هنوز یک خودروی مفهومی است، اما مرسدس بنز VISION EQXX می‌تواند نکات مهمی را در مورد اینکه خط تولید خودروهای برقی این شرکت چگونه به نظر می‌رسد به علاقه‌مندان ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا