موبایل

سرنوشت متفاوت گوشی‌های اندرویدی و آیفون در بازنشستگی

گزارش جدیدی که به بررسی رفتار کاربر در هنگام بازنشستگی گوشی هوشمند پرداخت، تفاوت بین دارندگان آیفون و کاربران اندروید را نشان داد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، جدیدترین گزارش شرکت “کانیسومر اینتلیجنس ریسرچ پارتنرز” (CIRP) نشان می‌دهد که در میان مصرف‌کنندگانی که در سال ۲۰۲۲ یک آیفون جدید خریداری کرده‌اند، ۴۳ درصد گوشی کارکرده خود را با نو تعویض کردند. هفت درصد هم دستگاه‌های خود را به شخص ثالث فروخته‌اند. در همین حال، ۳۶ درصد از مصرف کنندگان، گوشی قدیمی خود را به عنوان پشتیبان یا برای دادن به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود نگه داشتند.

در مقابل، کسانی که از گوشی اندرویدی استفاده می کردند، الگوهای مختلفی برای دور انداختن گوشی قدیمی خود داشتند. اکثر آنها (۶۵ درصد) تلفن قدیمی خود را به عنوان پشتیبان یا برای دادن به یکی از دوستان یا اعضای خانواده نگه داشتند. با وجود این که اکثر خرده فروشان آیفون، تعویض گوشی اندرویدی کارکرده با گوشی آیفون نو را قبول می کنند، تنها ۱۴ درصد از کاربران اندروید این کار را انجام می دهند.

طبق گزارش شرکت CIRP، شاید ارزش پایین‌تر مبادله برای تلفن‌های اندرویدی، باعث می‌شود که این کار برای دارندگان گوشیهای اندرویدی چندان مطلوب نباشد. یا شاید مشتریانی که از اندروید به آیفون سوئیچ می‌کنند، می‌خواهند این امنیت را داشته باشند که بدانند هنوز یک دستگاه اندرویدی آشنا دارند که می‌توانند دوباره به آن مراجعه کنند یا اگر در فرآیند مهاجرت، نتوانستند همه تماسها، عکس یا یادداشتهایشان را به دستگاه iOS جدید منتقل کند، در صورت نیاز به گوشی قدیمی خود مراجعه کنند.

شرکتهایی مانند USMP آیفون‌ها را به اندروید ترجیح می‌دهند زیرا ارزش فروش مجدد خود را بهتر از سایر گوشی‌های هوشمند حفظ می‌کنند. دلیل دیگر این است که اپل سالها، از مدلهای قدیمی آیفون با به روز رسانیهای نرم افزاری پشتیبانی می کند.

بر اساس گزارش اپل اینسایدر، فروشندگان همچنین می توانند از آیفونهای استفاده شده قبلی سود ببرند و در برخی موارد، می توانند با فروش مدلهای دست دوم، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد سود کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا