گیم

سرمایه‌گذاری سونی و Lego در اپیک گیمز برای توسعه متاورس

شرکت اپیک گیمز به واسطه توسعه موتور گرافیکی آنریل انجین، مورد توجه بسیاری از فعالان حوزه متاورس است. اخیراً این شرکت با سرمایه‌گذاری هنگفتی از سوی سونی و KIRKBI مواجه شده که از همکاری بیشتر این مجموعه‌ها در متاورس خبر می‌دهد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ کمپانی Epic Games برای توسعه برنامه‌های خود در متاورس به تازگی سرمایه‌ای عظیم دریافت کرده است. روز گذشته توسعه‌دهنده بازی فورتنایت یک ورود بودجه 2 میلیارد دلاری را اعلام کرد که می‌گوید از آن برای پیشبرد چشم‌انداز شرکت در ساخت متاورس و حمایت از رشد مداوم آن استفاده می‌شود.

این پول‌‌ها از طرف سونی، که قبلاً در اپیک سرمایه‌گذاری کرده بود و KIRKBI، یک گروه سرمایه‌گذاری که توسط خانواده کرک کریستیانسن اداره می‌شود (مؤسس Lego)، تأمین می‌شود.

هفته گذشته بود که اپیک گیمز و لگو با انتشار جزئیات کمی از موضوع اعلام کردند برای ساخت یک محیط خانوادگی دوستانه در متاورس با یکدیگر همکاری می‌کنند. در پی آن، طبق یک بیانیه مطبوعاتی، سونی و KIRKBI یک میلیارد دلار به عنوان بخشی از آخرین دور سرمایه‌گذاری خود به اپیک پرداخت کردند.

متاورس این روزها کلمه‌ای است که زیاد آن را می‌شونیم. در این بین، اپیک گیمز یکی از بزرگ‌ترین حامیان متاورس و ایده یک دنیای مجازی متصل از طریق پلتفرم‌هایی مانند بازی فورتنایت و مجموعه ابزار بازی سازی Unreal Engine بوده است.

مفهوم متاورس حتی در شکایت اپیک علیه اپل در سال گذشته نیز ظاهر شد.

از سوی دیگر، سونی نیز پیش از این در زمانی که اوایل سال جاری استودیو بازی‌سازی Bungie، توسعه دهنده بازی Destiny را خریداری کرد، قدم بزرگی برای ورود به دنیای مجازی برداشت.

Tim Sweeney، مدیرعامل اپیک گیمز، در بیانیه‌ای گفت:

این سرمایه‌گذاری کار ما را برای ساختن متاورس و ایجاد فضاهایی که پلیرها ‌بتوانند با دوستانشان سرگرم شوند، برندها بتوانند تجربیات خلاقانه و همه‌جانبه‌ای ایجاد کنند و سازندگان موفق به تشکیل گروه و پیشرفت شوند، تسریع می‌کند.

در حال حاضر، متاورس بیشتر به عنوان یک ایده در ذهن مدیران عامل شرکت‌های فناوری باقی مانده است. با این حال، بازی Fortnite به لطف رویدادهای مختلفی که به شکل در لحظه درون آن برگزار می‌شود، احتمالاً نزدیک‌ترین تصویری است که ما در حال حاضر از متاورس داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا