موبایل

تراشه های 4 نانومتری و 5 نانومتری TSMC ساخت ایالات متحده 30 درصد هزینه بالاتر خواهند داشت

TSMC آماده است تا تولید تراشه ها را از آخرین سایت نیمه هادی پیشرفته خود که در ایالات متحده واقع شده است، آغاز کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ اگرچه، به نظر می رسد که قیمت این تراشه های پیشرفته به طور قابل توجهی گران تر از قیمت هایی است که در بازار خانگی خود تایوان می سازد. تراشه های ساخت ایالات متحده TSMC گران تر از همتایان تایوانی خود هستند برای کسانی که نمی دانند، TSMC (شرکت تولید نیمه هادی تایوان) بزرگترین سازنده تراشه قراردادی جهان است و معمولاً تراشه هایی را برای غول های فناوری مختلف از تأسیسات خود در تایوان می سازد.

با این حال، طبق گزارش دیجی‌تایمز، تراشه‌های جدیدی که در ایالات متحده تولید می‌شوند، حدود 30 درصد گسترده‌تر از همتایان «خانگی» خود خواهند بود. دلیل این حرکت این شرکت به دلیل هزینه بیشتر عملیات آن در ایالات متحده است. بر اساس گزارش جدید، فرآیند N4 و N5 TSMC (به ترتیب 4 و 5 نانومتر) که در ایالات متحده تولید می‌شوند، احتمالاً بین 20 تا 30 درصد بالاتر خواهد بود.

این تعجب آور نیست زیرا سایت جدید هزینه های عملیات سنگین تری را به همراه خواهد داشت. همین امر را می توان از کارخانه جدیدش در ژاپن انتظار داشت، جایی که یک سایت تولید نیمه هادی برای ساخت گره های فرآیندی کمتر پیشرفته N28/N22 و N16/N12 راه اندازی کرد. این تراشه ها حدود 10 تا 15 درصد بیشتر از تراشه های ساخته شده در تایوان قیمت خواهند داشت. این گزارش می افزاید که این افزایش قیمت ها برای حفظ نرخ حاشیه 53 درصدی شرکت انجام می شود. به عبارت دیگر، برای اطمینان از سود خود باید هزینه مشتریان را افزایش دهد.

باید دید که مشتریان TSMC، که شامل امثال AMD، کوالکام، اپل و سایرین است، چگونه این افزایش قیمت را در محصولات خود جبران خواهند کرد. شایان ذکر است، این خبر همچنین زمانی منتشر می شود که این شرکت به انگیزه 15 میلیارد دلاری در ایالات متحده چشم دوخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا