تکنولوژی

سازمان مالیاتی زیان‌ده بودن استارت‌آپ‌ها را قبول ندارد

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه سلسله نشست‌های نقد و اندیشه با موضوع «کارآفرینی در فضای مجازی جهش‌ها و چالش‌ها»؛  لطیفی مدیرعامل استارت‌آپ مامان پز با استقبال از سخنان سجادی نیری و ابزار خشنودی نسبت به اینکه دولت به‌خوبی با بسیاری از مشکلات استارت‌آپ‌ها آشناست گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات به‌خصوص برای پلتفرم‌ها مسئله بیمه است. من به‌شخصه در ابتدای کار هیچ اطلاعی از مشکلات و موانع پیش رو در حوزه بیمه و مالیات نداشتم و چه‌بسا اگر اطلاعاتی که امروز دارم را همان ابتدا داشتم ممکن بود اصلاً سراغ راه‌اندازی استارت‌آپ نروم.

مدیرعامل استارت‌آپ مامان پز افزود: در مورد مالیات یک مشکل جدی که وجود دارد این است که سازمان مالیاتی زیان‌ده بودن استارت‌آپ‌ها را قبول ندارد و نمی‌پذیرند که هر استارت‌آپی ممکن است چند سال اول زیان‌ده باشد؛ بنابراین در بررسی‌های دفاتر استارت‌آپ‌ها ممیز مالیاتی ممکن است نکاتی را پیدا کند و آن را زیان ده تشخیص ندهد که در این شرایط این استارت‌آپ علاوه بر اینکه سود نکرده و بالطبع زیان‌دیده باید مالیات هم پرداخت کند.

وی ادامه داد: اما مهم‌ترین چالش پیش روی استارت‌آپ‌ها سرمایه و تأمین مالی است. البته من هم با آقای سجادی موافقم که دولت نباید وارد سرمایه‌گذاری شود چون همیشه این دست از استارت‌آپ‌ها که از حمایت‌های مالی دولت برخوردار می‌شوند همیشه به دنبال منبع مطمئن دولتی می‌روند و همین امر ممکن است روی کیفیت کارشان اثر بگذارند و مانع رشد آن‌ها شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا