گیم

رکوردهای جالب گیم اواردز ۲۰۲۱

وضعیت فعلی گیم اواردز و میزان محبوبیت و تعداد بینندگان و نرخ بازدید آن با شروع این مراسم در سال ۲۰۱۴ تفاوت‌های زیادی دارد. در اوایل بسیاری فقط امید داشتند که تعداد بازدیدکنندگان این مراسم روزی به بازدیدکنندگان اسکار برسد اما اکنون چند سالی است که گیم‌ اواردز توانسته اسکار را با اختلاف پشت سر بگذارد و هر سال به تعداد مخاطبان آن بیشتر می‌شود. طبق آمار جدیدی که جف کیلی بیان کرده، گیم اواردز ۲۰۲۱ توانست رکورد سال‌های گذشته را پشت سر بگذارد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بر اساس آمار رسمی امسال، مراسم گیم اواردز ۲۰۲۱ چیزی حدود ۸۵ میلیون بازدید زنده داشته است که این رقم بسیار عظیمی است و نسبت به سال قبل با ۲ درصد افزایش همراه بوده است. رویداد بزرگ امسال در ۳۰ شبکه‌ی دیجیتالی جهانی به‌صورت زنده پخش شده است. توییچ به‌تنهایی ۳.۳۵ میلیون بیننده را از طریق کانال‌ها و پخش‌ زنده‌های مختلفی که این برنامه را پوشش می‌دادند، به خود اختصاص داده است. در یوتیوب، این رویداد بیش از ۱.۷۵ میلیون ساعت در پخش زنده‌ی رسمی آن دیده شده است که نسبت به آمار سال ۲۰۲۰ افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

اگرچه عدد دقیقی بیان نشده است، اما اعلام شده که بینندگان گیم اواردز ۲۰۲۱ در چین در سرویس‌هایی مانند Bilibili، DouYu، Huya و Tencent Video به رشد دو رقمی رسیده است که در نوع خود یک دستاورد برای این رویداد به حساب می‌آید.

با نگاهی به فضای مجازی می‌توانیم به این پی ببریم که چیزی حدود ۱.۶ میلیون توییت درباره‌ی این مراسم فرستاده شده است که این رقم از شروع مراسم در سال ۲۰۱۴ تا به این لحظه بهترین آمار برای این رویداد بوده است. در نهایت، تعداد رأی مخاطبانی که برای بهترین بازی‌های امسال نظر خود را ثبت کرده‌اند، نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته و به رقم ۲۳.۲ میلیون رسیده است.

جف کیلی، تهیه‌کننده و مجری گیم اواردز، بیان کرده است: «ما سپاسگزاریم که توانستیم در سال ۲۰۲۱ به یک مراسم حضوری برگردیم و با رشد بین‌المللی قابل‌توجهی در سال ۲۰۲۱ به موفقیت خود ادامه دهیم.»

مراسم گیم اواردز ۲۰۲۱ دو هفته پیش برگزار شد و در جریان آن بهترین بازی‌های سال از دید هیئت‌داوران این رویداد مشخص شد و همچنین نمایش‌های هیجان‌انگیزی از بازی‌های ویدیویی در حال توسعه در سراسر جهان نمایش داده شد. در این رویداد، بازی دونفره‌ی It Takes Two توانست به‌عنوان بهترین بازی سال ۲۰۲۱ انتخاب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا