گیمویدئو

رونمایی شرکت تنسنت از یک بازی اکشن بزرگ به نام کد: به جین یانگ

شرکت لایت اسپید (Lightspeed) اعلام کرد که یک بازی جدید در سبک جهان باز خواهد ساخت. این استودیو یکی از انشعابات شرکت تنسنت (Tencent) است. نام این بازی کد: به جین یانگ (Code: to Jin Yong) بوده و بر اساس داستان‌های رزمی به همین نام جین یانگ ساخته شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بازی کد: به جین یانگ با استفاده از موتور آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) ساخته شده است. در حال حاضر این اولین بازی جهان بازی است که با استفاده از این موتور انیمیشن سازی ساخته شده است. در حال حاضر اطلاعات چندانی از این بازی منتشر نشده ولی انتظار می‌رود که دنیای بسیار گسترده‌ای داشته باشد.

یکی از نکات قابل بحث این است که عناوین بازی‌های ویدئویی به یکدیگر بسیار نزدیک شده‌اند. بازی‌های بسیاری در سبک اکشن و جهان باز وجود داشته و تمامی شرکت‌ها نیز تلاش می‌کنند تا وارد این سبک بشوند. برای مثال یک بازی مثل سونیک واقعاً نیازی نبود که جهان باز بشود.

حال این بازی جدید نیز در عین جذابیت قطعاً میان عناوین این سبک گم خواهد شد. مگر اینکه شرکت سازنده تصمیم بگیرد یک مورد بسیار جذاب در آن قرار دهد تا بدرخشد. برای مثال یکی از عناوین که به خوبی درخشید الدن رینگ (Elden Ring) بود. دنیای الدن رینگ آنقدر گسترده است که قطعاً میان عناوین دیگر بسیار خاص است.

مشکل اینجاست که از میان ۱۰۰ بازی جهان باز، تنها یک عدد مثل الدن رینگ می‌شود. عناوین دیگر تنها یک بازی تکراری دیگر بوده که نمی‌توانند توجه افراد را به خود جلب کنند. درست است که سبک جهان باز به سازنده اجازه خواهد داد تا محتوای زیادی را در بازی خود قرار دارد. نکته اینجاست که آیا شرکت سازنده تا این حد محتوا دارد؟ به دلیل اینکه عناوین ضعیف جهان باز به خاطر محتوای تکراری یا کم سرزنش شده‌اند.

بازی کد: به جین یانگ یک نکته مثبت دارد. آن هم دنیای آماده آن است. به دلیل اینکه این بازی بر اساس کتاب ساخته شده و سازندگان در جریان هستند که دنیا را چگونه بسازند. همینطور اینکه محتوای مورد نیاز برای جذاب کردن این بازی را در اختیار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا