فناوری اطلاعات

استخدام در فیس بوک تحت تأثیر رکود اقتصادی کاهش یافت

متا تصمیم دارد برنامه ها برای استخدام نیرو را کاهش دهد. این درحالی است که مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرای این شرکت درباره وقوع یکی از بدترین رکودهای اقتصادی اخیر هشدار داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، این شرکت در میانه رکود اقتصادی و تغییرات مختلف در بخش کسب و کار تبلیغات آنلاین خود، قصد دارد میزان استخدام مهندسان را به کمتر از ۴۰ درصد میزان پیش بینی شده، کاهش دهد.

طبق فایل صوتی که به رویترز فاش شده، زاکربرگ در مراسمی به کارمندان فیس بوک گفت: اگر قرار باشد شرط بندی کنم، احتمال می دهم رکود اقتصادی فعلی یکی از بدترین رکودهای اخیر باشد.

او اعلام کرد متا بین ۶تا۷ هزار مهندس استخدام می کند، حال آنکه قبلاً قرار بود ۱۰ هزار نیرو استخدام کند. به گفته زاکربرگ بسیاری از کارمندانی که شغلشان را ترک می کنند، جایگزین نمی شوند و مدیران تشویق می شوند تا کارمندانی را شناسایی کنند که وظایف خود را به طور کامل انجام نمی دهند.

مدیر ارشداجرایی فیس بوک در این باره افزود: امیدوارم با بالا بردن انتظارات و تعیین اهداف بلندپروازانه تر برخی کارمندان تصمیم بگیرند این مکان برای فعالیت آنها مناسب نیست.

طی سال های اخیر متا به شدت گسترش یافته و تعداد کارمندان آن از ۱۷ هزار و ۴۸ نفر در ۲۰۱۵ به ۷۱ هزار و ۹۷۰ نفر در ۲۰۲۱ میلادی رسید. افزایش نیروی کار این شرکت نشان دهنده گسترش، تعداد کاربران، سودآوری و البته فروش محصولات و خدمات آن است.

اما در اوایل سال جاری فیس بوک اعلام کرد با توجه به رقابت تنگاتنگ با تیک تاک، برای نخستین بار تعداد روزانه کاربران آن کاهش یافته است. در ماه آوریل نیز این اپلیکیشن اعلام کرد شاهد پایین ترین میزان رشد درآمد و کاهش ۲۱ درصدی سودآوری بوده است زیرا فروش تبلیغات تحت تاثیر قابلیت های کنترل حریم خصوصی جدید اپل قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا