فناوری اطلاعات

تبدیل آزمایشی پست‌های ویدیویی اینستاگرام به ریلز

اینستاگرام سرگرم آزمایش تغییری است که پست‌های ویدیویی را به ریلز (Reels) تبدیل می‌کند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از  ایسنا، به نظر می‌رسد شرکت مِتا (شرکت مادر اینستاگرام) به دنبال حمایت جدی از بخش ویدیوهای کوتاه ریلز است. مت ناوارا، مشاور شبکه اجتماعی، اسکرین شاتی را در توییتر ارسال کرد که اطلاعیه‌ای را درباره یک قابلیت آزمایشی در اینستاگرام نشان می‌دهد. در این آزمایش، همه پست‌های ویدیویی به عنوان ریلز در این اپلیکیشن به اشتراک گذاشته خواهند شد.

در شرایطی که ویدیوهای سبک تیک تاک، به سرعت به قالب محبوب در اینستاگرام و فیس بوک تبدیل شده است، این اقدام تعجب برانگیز نیست. مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا در گزارش درآمدهای مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ اعلام کرد ریلز اکنون قالب محتوایی برخودار از  سریع‌ترین نرخ رشد است.

کریس کاکس، مدیر محصول مِتا، ریلز را یک نقطه روشن برای این شرکت دانسته و در یادداشت اخیری به کارمندان این شرکت درباره اوضاع دشوار پیش رو، به دلیل کندی رشد هشدار داده است. یکی از پروژه‌هایی که مِتا قصد دارد در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ روی آن متمرکز شود، درآمدزایی هر چه سریعتر از ریلز است.

ظاهرا زمان سپری شده برای مشاهده ویدیوهای کوتاه از سال گذشته، بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده و ۸۰ درصد این رشد، در فیس بوک بوده است. به همین دلیل، شرکت مِتا درصد بازطراحی اینستاگرام و صفحه خانگی فیس بوک برآمده تا ویدیوهای کوتاه به شکل بهتری در این پلتفرم‌ها گنجانده شوند. تبدیل همه پستهای ویدیویی به ریلز، به این شرکت امکان می دهد محتوای بیشتری برای انتشار داشته باشد و به معنای افزایش تماشای ویدیو در این پلتفرم و درآمدهای تبلیغاتی بیشتر خواهد بود.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، همه قابلیتهای آزمایشی به صورت گسترده عرضه نمی‌شوند و باید دید آیا قابلیت اخیر از مرحله آزمایشی عبور خواهد کرد یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا