تکنولوژی

رویدادهای استارت‌آپی شهر هوشمند برگزار می شود

دومین دوره نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند با برگزاری چندین رویداد استارت‌آپی با حمایت نهادهای دولتی و خصوصی دی ماه امسال در تهران برگزار می شود.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، این نمایشگاه امسال از ۲۲ تا ۲۴ دی ماه در مصلی تهران برگزار می شود و محورهای آن شامل حمل و نقل هوشمند، انرژی هوشمند، تجهیزات و زیرساخت مخابراتی، آموزش و ورزش و امنیت در شهرهای هوشمند، ساختمان های هوشمند و همچنین حوزه سلامت هوشمند است.

این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۲۲ هزار متر برپا می شود و برگزاری پنل های تخصصی در کنار رویداد نوآورانه «استارت‌آپ بتل» و نیز معرفی کسب و کارهای برتر این حوزه از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی نمایشگاه شهر هوشمند در شورای سیاستگذاری نمایشگاه شهر هوشمند با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری این نمایشگاه گفت: جلسه ای  با صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار کردیم تا بسته های حمایتی مالی برای متقاضیان شرکت در این نمایشگاه تعریف شود. این بسته ها در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه شهر هوشمند قرار می گیرد و شامل تسهیلاتی برای حضور در پاویون صندوق نوآوری و یا به صورت مستقل است.

وی با بیان اینکه در بخش «استارت‌آپ بتل» یا نبرد استارتاپی نیز شرایطی فراهم شده تا کسب و کارهای این بخش بتوانند حضار را قانع کنند که کسب و کارشان ارزش سرمایه گذاری را دارد، افزود: بخش دیگر نمایشگاه با نام «ریورز پیچ» فعال می شود که در آن از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها خواسته‌ایم که نیازهای خود را به ما اعلام کنند تا آنها را بررسی کرده و برایشان راه‌حل‌هایی ارائه دهیم که تا این لحظه وزارت راه نیازهای خود را اعلام کرده است.

رضائیان گفت: یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه در حوزه استارت‌آپی نیز مربوط به «استارت‌آپ ویکند» است. متاسفانه همواره این مشکل وجود داشته که بعد از آنکه یک ایده ای در نمایشگاهی مطرح شده بعد از مدتی به فراموشی سپرده شده اما برنامه ما این است که سرمایه گذار و یا گروه دولتی که می‌تواند از نتیجه کار استارت‌آپ استفاده کند به استارت‌آپ مربوطه معرفی شود و نتیجه را در طول سال نیز اعلام خواهیم کرد.

دبیر اجرایی نمایشگاه شهر هوشمند با بیان اینکه ثبت نام و رجیستری نمایشگاه به صورت آنلاین و کاملاً هوشمند برمبنای QR کد انجام می شود، افزود: یکی دیگر از رویدادهای این نمایشگاه نیز «کافه سرمایه» نام دارد که به حوزه سرمایه‌گذاری پرداخته و با مشارکت اتاق بازرگانی ایران و تهران برگزار می شود. همچنین در نمایشگاه امسال تورهای دانش آموزی و دانشگاهی خواهیم داشت تا دانش آموزان و دانشجویان با آخرین دستاوردهای حوزه هوشمندسازی در ایران و جهان آشنا شوند.

به گفته وی همچنین بحث زنان در هوشمندسازی و حضور زنان در دومین نمایشگاه شهر هوشمند و بخش «رخ به رخ با نوآوران» با هدف برقراری ارتباطات مستقیم با نوآوران حوزه شهری و با بدنه دولت، از دیگر برنامه های این رویداد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا