فناوری اطلاعات

اجرای طرح امن سازی زیرساخت‌های حیاتی با استفاده از ظرفیت‌‌های شرکت‌های بخش خصوصی

البرز فاوا نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتا، این خبر در نشست مدیران عامل و مسئولان شرکت‌های خصوصی فعال و دارای پروانه فعالیت در حوزه استقرار و ممیزی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در مرکز افتا اعلام شد. 
معاون توسعه و ارزیابی صنعت افتای مرکز افتا با اعلام این خبر گفت: برای اجرای طرح امن سازی، سازمان‌های دولتی و حاکمیتی موظف شده اند تا در زمینه های فنی، امنیتی و بخش امنیت اطلاعات از مشاوره بخش خصوصی دارای مجوزها و گواهی‌های لازم، استفاده کنند.
وی گفت: هدف اصلی طرح امن سازی، تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در زیرساخت‌های حیاتی کشور است و  تعیین سطح بلوغ امنیتی موجود و مطلوب برای زیرساخت‌های حیاتی کشور، از جمله مراحل مهم اجرای طرح امن سازی زیرساخت‌های حیاتی کشور است که در مدت زمان مشخص شده، همه آن‌ها در سطوح پنج گانه‌ای طبقه بندی خواهند شد و شرکت‌های خصوصی باید دربهبود سطح بلوغ امنیت زیرساخت ها، تمام ظرفیت خود را بکار گیرند. در این راستا شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه استقرار و ممیزی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات می‌توانند به‌عنوان مشاور در تعیین سطح بلوغ، تدوین برنامه عملیاتی، تکمیل سند پروژه‌های مورد نیاز برای اجرای طرح امن سازی با زیرساخت‌های کشور همکاری و مشارکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا