موبایل

آیفون زیر سایه هواوی رفت

فروش آیفون اپل در چین طی سه ماهه اول سال میلادی جاری، ۱۹.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که فروش هواوی ۶۹.۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، شرکت تحقیقاتی «کانترپوینت ریسرچ» اعلام کرد سهم اپل در بازار تلفن هوشمند چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، به ۱۵.۷ درصد رسید که در مقایسه با ۱۹.۷ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، کاهش نشان می‌دهد. سهم هواوی در این مدت از ۹.۳ درصد، به ۱۵.۵ درصد افزایش یافت.

شرکت تحقیقاتی آی دی سی هفته گذشته گزارش کرده بود اپل در سه ماهه اول امسال، ۵۰.۱ میلیون دستگاه آیفون فروخت که کمتر از ۵۵.۴ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ بود. فروش گوشی‌های اپل در چین طی همین مدت، ۲.۱ درصد کاهش داشت.

فروش گوشی‌های اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، با تشدید رقابت سازندگان گوشی‌های اندرویدی، به میزان حدود ۱۰ درصد کاهش یافت و این شرکت، جایگاه برترین سازنده تلفن هوشمند جهان را به سامسونگ واگذار کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این آمار تهدید فزاینده رقیب چینی برای نفوذ این شرکت آمریکایی در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان را نشان می‌دهد. بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی چین، استفاده از دستگاه‌های اپل در محیط کار را ممنوع کرده اند که منعکس کننده محدودیت‌های دولت آمریکا برای استفاده از اپلیکیشن‌های چینی به دلایل امنیتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا