موبایل

رونمایی اپل از آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

اپل هر ساله در ماه سپتامبر از نسل جدید گوشی‌های آیفون رونمایی می‌کند ولی امسال به دلیل مشکلات ناشی از بحران کرونا، در ماه اکتبر این مراسم برگزار شده است. در هر صورت بعد از مدت‌ها انتظار این شرکت از خانواده‌ی آیفون ۱۲ رونمایی کرد و در این مطلب قصد داریم به مشخصات و ویژگی‌های دو گوشی گران‌تر این خانواده یعنی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس بپردازیم. اما در این مطلب می‌توانید ویدیوی رسمی معرفی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را تماشا کنید.

 

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ آیفون ۱۲ پرو از نمایشگر ۶٫۱ اینچی اولد بهره می‌برد ولی برخلاف انتظارات، رفرش این نمایشگر به ۶۰ هرتز محدود شده است. برادر بزرگتر این گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس است که از نمایشگر غول‌پیکر ۶٫۷ اینچی بهره می‌برد که بزرگترین نمایشگر در بین کل آیفون‌های عرضه شده تا به امروز محسوب می‌شود. برخلاف دو مدل ارزان‌تر این خانواده، این دو مدل پرو از فریم مبتنی بر فولاد ضد زنگ بهره می‌برند ولی گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی مجهز به فریم آلومینیومی هستند.

قلب تپنده‌ی هر ۴ گوشی آیفون ۱۲ تراشه‌ی قدرتمند A14 است که با بهره‌گیری از فناوری ساخت ۵ نانومتری تولید شده است. اپل برای این تراشه از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۴ هسته‌ای استفاده کرده و طبق ادعای اپل، می‌تواند تا ۵۰ درصد سرعت بیشتری نسبت به دیگر گوشی‌ها به ارمغان بیاورد.

رونمایی اپل از آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲، پشتیبانی آن‌ها از اینترنت ۵G است. دو مدل آیفون ۱۲ پرو در این زمینه از امواج میلی‌متری و فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. اپل اعلام کرده آن‌ها برای پشتیبانی بهتر از این فناوری، تعداد بیشتری از آنتن‌های مخصوص را در بدنه‌ی این گوشی‌ها تعبیه کرده‌اند.

آیفون ۱۲ پرو مکس و برادر کوچکترش از تکنولوژی جدیدی موسوم به سپر سرامیکی برای بهبود محافظت از نمایشگر خود بهره می‌برند که گویا قرار است مقاومت در برابر سقوط را حدود ۴ برابر بیشتر کند. مانند نسل قبلی، این دو گوشی مجهز به دوربین سه‌گانه هستند و در ماژول دوربین آن‌ها سه دوربین واید، اولترا واید و تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

رونمایی اپل از آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

همچنین در کنار این دوربین سه‌گانه، سنسور LiDAR دیده می‌شود که مهم‌ترین کاربرد آن در زمینه‌ی اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده خواهد بود. همچنین اپل می‌گوید این سنسور در محیط‌های کم‌نور برای بهبود فوکوس تصاویر وارد عمل می‌شود و می‌تواند سرعت فوکوس خودکار را تا ۶ برابر افزایش دهد.

اپل اعلام کرده سنسور دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو مکس نسبت به نسل قبلی و البته آیفون ۱۲ پرو ۴۷ درصد بزرگتر است و به لطف گشودگی بیشتر دیافراگم، می‌تواند ۸۷ درصد عملکرد بهتری در محیط‌های کم‌نور داشته باشد. سیستم لرزشگیر اپتیکال دوربین اصلی این گوشی هم بهبود یافته و حالا به جای لنز، خود سنسور برای کاهش تأثیر لرزش دست حرکت می‌کند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم دوربین تله‌فوتو آیفون ۱۲ پرو از زوم اپتیکال ۲ برابری پشتیبانی می‌کند ولی دوربین تله‌فوتو مدل مکس می‌تواند زوم ۲٫۵ برابری ارائه کند.

رونمایی اپل از آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

از دیگر ویژگی‌های مدل‌های پرو آیفون ۱۲ باید به قابلیت ProRAW اشاره کنیم. این قابلیت می‌تواند مزایای مربوط به قابلیت‌های Deep Fusion و Smart HDR را با انعطاف‌پذیری عکس‌های RAW ترکیب کند. کاربران با خرید آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس می‌توانند از قابلیت فیلم‌برداری HDR بهره ببرند که این ویژگی برای نخستین بار بین آیفون‌ها ارائه می‌شود. گفتنی است هر چهار مدل این خانواده، با شارژرهای بی‌سیم مغناطیسی موسوم به MagSafe سازگار هستند.

همچنین اپل در جریان مراسم معرفی این گوشی‌ها اعلام کرد که این شرکت هیچ‌کدام از مدل‌های آیفون ۱۲ را همراه با شارژر و هدفون عرضه نخواهد کرد و بهبود وضعیت محیط‌زیست به‌عنوان انگیزه‌ی این اقدام عنوان شده است.

کاربران برای خرید این دو گوشی از بین سه حافظه‌ی داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حق انتخاب دارند. مدل پایه آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس به ترتیب ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار قیمت دارند. برای خرید مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی آیفون ۱۲ پرو باید ۱۱۴۹ و ۱۳۴۹ بپردازید و خرید این دو مدل آیفون ۱۲ پرو مکس به ترتیب ۱۲۴۹ و ۱۴۴۹ دلار هزینه دارد.

رونمایی اپل از آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

پیش‌فروش آیفون ۱۲ پرو از تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) آغاز می‌شود و از تاریخ ۲۳ اکتبر (۲ آبان) به دست کاربران می‌رسد. همچنین کاربران برای خرید آیفون ۱۲ پرو مکس می‌توانند از تاریخ ۶ نوامبر (۱۶ آبان) آن را پیش‌خرید کنند و از ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) این گوشی به دست آن‌ها می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا