کامپیوتر

رندرهای جدید مک بوک پرو با جایگاه مخصوص قلم اپل

بر اساس شایعات اپل در ماه‌های آینده از نسل جدید مک بوک پرو رونمایی کرده و به نظر می‌آید این‌بار خبری از تاچ بار در این محصول محبوب کوپرتینویی‌ها نخواهد بود. از طرفی هم اپل پتنت جدیدی را در رابطه با قرارگیری قلم در بالای کیبورد مک‌ بوک ثبت کرده و رندرهای جدید منتشر شده هم خود موید این موضوع است که مک بوک‌های اپل از جایگاه مخصوص قلم نوری بهره می‌برد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از سخت افزار؛ در حال حاضر آیپدهای اپل از قلم این شرکت پشتیبانی می‌کنند اما هنوز چنین قابلیتی برای کاربران مک‌بوک در نظر گرفته نشده و با توجه به این موضوع شاید استفاده از جایگاه مخصوص اپل پنسل در این لپ‌تاپ غیرمنطقی باشد اما اپل اخیراً پتنت مربوط به چنین طرحی را ثبت کرده است.

مک بوک پرو

این نوآوری مربوط به قرارگیری اپل پنسل در کیبورد مک‌بوک و قابلیت جداسازی آن بوده و زمانی که قلم در جایگاه خود قرار دارد می‌توان از آن به عنوان یک ماوس برای حرکت دادن مکان‌نما استفاده کرد. در محل قرارگیری اپل پنسل یک سیستم روشنایی پیشرفته استفاده شده که می‌تواند این قلم را جایگزین کلیدهای F در بالای کیبورد کرده و کلیدها روی اپل پنسل روشن می‌شوند و عملکرد کاملی خواهند داشت.

مک بوک پرو

بر اساس داده‌های موجود طراحان توانسته‌اند این پتنت را تبدیل به مدل‌های سه بعدی کرده و رندرهای مفهومی جدیدی از مک‌بوک پرو مجهز به جایگاه مخصوص اپل پنسل منتشر کنند. در این رندرها لپ‌تاپ اپل در کنار جایگاه مخصوص قلم از یک تاچ بار کوچک هم بهره برده که امکان دسترسی سریع به سیری و سایر برنامه‌ها را فراهم می‌کند.

مک بوک پرو

بسیاری از کاربران منتظر استفاده از نمایشگر لمسی در مک‌بوک‌ها بوده ولی اپل مدت‌هاست که در برابر چنین ایده‌ای مخالفت می‌کند و علاقه‌ای به استفاده از چنین فناوری در لپ‌تاپ‌های خود ندارد. با این وجود شاید در آینده با افزایش تقاضا برای لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر لمسی کوپرتینویی‌ها نظرشان را عوض کنند ولی تا آن زمان کاربران باید با رندرهای مفهومی از این طراحی سر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا