فناوری اطلاعات

دلیل اختلال اینترنت شب گذشته/ جریمه وزیر اعمال می‌شود

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل اختلال در اینترنت شب گذشته را اعلام کرد و گفت: جریمه وزیر ارتباطات اعمال می‌شود.

البرز فاوا نیوز ، به نقل از مهر، شب گذشته شبکه اینترنت کشور به مدت یک ساعت با اختلال همراه شد که وزیر ارتباطات در توئیتی اشتباه سهوی شرکت ارتباطات زیرساخت را دلیل این اختلال و قطعی شبکه اینترنت عنوان کرد.

در این باره سجاد بنابی نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح مشکل به وجود آمده اظهار داشت: شب گذشته اختلالی در شبکه ارتباطات بین الملل ایجاد شد و یکی از تامین کنندگان اینترنت بین الملل نیز برای گذرگاه بین الملل زیرساخت، تنظیمات مسیریابی پیش فرض (defult route ) را به اشتباه برای ما ارسال کرده بود که به دلیل عدم تنطیمات صحیح، بخش فنی متوجه این اشتباه نشد و کمتر از یک ساعت بخشی از ترافیک شبکه اینترنت کشور با اختلال مواجه شد.

وی با تاکید براینکه این مشکل به دلیل اشتباهات تنظیمات مسیریابی شبکه از سوی بخش فنی شرکت ارتباطات زیرساخت رخ داد، گفت: این مساله باعث شد که حدود ۵۰ درصد ترافیک اینترنت کشور از ساعت ۱۹:۱۷ تا ساعت ۲۰:۱۰ مختل شود که به سرعت این مشکل حل شد و ارتباطات به حالت عادی بازگشت.

بنابی با بیان اینکه هم اکنون اینترنت در کل کشور بدون اختلال برقرار بوده و اختلال فنی به وجود آمده نیز به صورت کامل رفع شده است.

وی در مورد جریمه ای که وزیر ارتباطات بابت این اشتباه سهوی برای مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرده است، گفت: همانطور که وزیر ارتباطات اعلام کردند حذف کارانه مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت مطرح شده است که این دستور اجرایی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا