تکنولوژی

حمله باج افزاری ۵۰ میلیون دلاری به ایسر

باج افزار نویسان با سوءاستفاده از یک آسیب پذیری در اکسچینج سرور مایکروسافت توانسته اند به شبکه رایانه‌ای شرکت ایسر نفوذ کرده و با رمزگذاری آن خواستار دریافت باج شوند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، حمله یادشده توسط گروه باج افزاری رویل صورت گرفته و آنها از این شرکت تایوانی ۵۰ میلیون دلار باج طلب کرده‌اند تا از قفل کردن اطلاعات آن دست بردارند.

این بزرگترین و بی سابقه ترین حمله باج افزاری به یک شرکت تجاری بزرگ در جهان است. شرکت ایسر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ سه میلیارد دلار درآمد داشته است.

گروه رویل عامل حمله باج افزاری به شرکت تراولکس در سال ۲۰۲۰ نیز بوده و در آن زمان ۶ میلیون دلار باج از آن طلب کرده بود. اعضای این گروه برای اثبات ادعای خود تصاویری از اطلاعات مسروقه از ایسر را نیز در بخش تاریک وب به اشتراک گذاشته‌اند.

آنان تا ۲۸ مارس یعنی هشت روز دیگر به ایسر مهلت داده‌اند تا باج درخواستی را بپردازد و در غیر این صورت باید منتظر افشای اطلاعات حساس مسروقه در وب باشد. باج افزار نویسان همچنین به ایسر اطلاع داده‌اند که در صورت پرداخت باج تا روز چهارشنبه این هفته از ۲۰ درصد تخفیف بهره مند خواهد شد.

ایسر از اطلاع رسانی دقیق در این زمینه خودداری کرده، اما وجود شرایط غیرعادی در برخی کشورهای محل فعالیت خود را تأیید کرده و افزوده که موضوع را به اطلاع پلیس و مقامات قضائی رسانده است. نقص امنیتی در مایکروسافت اکسچینج تا به حال مشکلاتی را برای برخی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در سراسر جهان ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا