فناوری اطلاعات

امروز دنیای بدون فضای مجازی، برای هیچکسی قابل تصور نیست

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تا زمانی که یک زیرساخت ارتباطی پرسرعت و امن نداشته باشیم مزیت بخشی برای سرویس های داخلی بی معنی است، گفت: وزارت ارتباطات به دنبال راه اندازی شبکه های توزیع محتوا یا CDN برای سرویسهای داخلی در هشت نقطه کشور است تا سرعت و کیفیت خدمات مورد نیاز مردم افزایش یابد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  در دیدار با جمعی از طلاب و فعالان رسانه ای فضای مجازی پس از شنیدن دغدغه ها و نقطه نظرات آنها گفت: دغدغه هایی که امروز در این جلسه مطرح شد نشان از آن دارد که مسیر همه ما یکی است اما آنچه مشخص است برای تداوم این مسیر به همدلی، همفکری و تببین بیشتر دیدگاه ها برای شناخت دقیق مواضع نیازمندیم.

وی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی به همه ابعاد زندگی مردم ورود کرده است افزود: امروز دنیای بدون فضای مجازی برای هیچ کسی قابل تصور نیست بر همین اساس انتظاری که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد این است که زیرساخت های لازم برای بهره مندی مردم از مواهب این فضا را فراهم کند.

زارع پور ادامه داد: در مقابل برخی این انتظار را نیز از ما دارند که چون زیرساخت های این فضا را فراهم می کنیم تمام جنبه های آن را نیز مدیریت کنیم. این در حالی است که وزارت ارتباطات مسوولیتی در این رابطه ندارد و هر دستگاه و وزارتخانه متولی حوزه کاری خود در فضای مجازی است.

وی افزود: یکی از ماموریتهای مهم ما که بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی دنبال می شود، توسعه شبکه ملی اطلاعات است که در ابتدای دولت حدود 23 درصد پیشرفت داشته و اکنون به بیش از 60 درصد رسیده است..

زارع پور ادامه داد: تا زمانی که یک زیرساخت ارتباطی پرسرعت و امن نداشته باشیم مزیت بخشی برای سرویس های داخلی بی معنی است.

وی تاکید کرد: در همین راستا پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها را تعریف کردیم تا رضایت کاربران را نسبت به کیفیت و سرعت اینترنت افزایش دهیم و با کار جهادی که انجام شده کار در بیش از ۳۰ شهر تمام شده است و بر اساس هدفگذاری هایی که داشتیم تا پایان سال ۸ میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری قرار می دهیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا