تکنولوژی

حمایت از ۹ حوزه اولویت‌دار اقتصاد دیجیتال

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت عملی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به تعیین ۹ حوزه اولویت‌دار در این حوزه گفت: از ایده‌های برتر استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان که با ایده‌های خود موجب رونق برخی از کسب و کارها در شرایط شیوع ویروس کرونا می‌شوند، حمایت خواهد شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مهدی محمدی، امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های حمایتی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان در حوزه دیجیتال پیش از شیوع کرونا وارد عرصه عمل شده بودند، ولی به دلایلی نتوانستند کسب و کار خود را توسعه دهند، در صدد برآمدیم تا در این زمان که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، کسب و کارهای آنها را رونق دهیم.

وی با بیان اینکه برخی از کسب و کارهای سنتی به واسطه شیوع کرونا دچار رکود شده‌اند، ولی برخی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های حوزه آنلاین می‌توانند باعث رونق برخی از کسب و کارها شوند، خاطر نشان کرد: ما از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در توسعه خدمات آنلاین در دوران قرنطینه پویشی تحت عنوان “کرونا پلاس” را طراحی کردیم تا بتوانیم باعث تقویت کسب و کارهای فعال و غیر فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال شویم.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال شناسایی ظرفیت‌های استارتاپی در حوزه آنلاین، کمک به ایجاد زیرساخت‌ها و معرفی این ظرفیت‌ استارتاپی به جامعه را از اهداف این پویش نام برد و ادامه داد: در این پویش ۹ حوزه “سلامت”، “ورزش”، “آموزش”، “تولید محتوا”، “حمل و نقل”، “توریسم”، “سودآوری اجتماعی”، “ایده‌ها” و “ابتکارات فناورانه فروشگاه‌های فعال” در نظر گرفته شد.

محمدی با اشاره به عملکرد هر یک از این حوزه‌ها توضیح داد: یکی از موضوعات مهم، سلامت جسمانی و ورزش در دوران قرنطینه است که می‌توان با استفاده از برنامه‌هایی، نظارت آنلاین بر ورزش‌ مردم در خانه داشت که این اقدام توسط استارتاپ‌ها می‌تواند صورت گیرد. همچنین تعامل بین باشگاه‌ها و مربیان از دیگر مواردی است که می‌تواند به واسطه استارتاپ‌ها اجرایی شود.

وی تمرکز حوزه آموزش را بر آموزش مدارس تحت عنوان مدارس آنلاین دانست که استارتاپ‌ها می‌توانند در این زمینه ایده‌های خود را مطرح کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه سرگرمی و توریست نیز استفاده از تورهای مجازی، استفاده از بازی‌های سرگرم کننده با محتوای آموزشی مد نظر است.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی با بیان اینکه در حوزه “تولید محتوا” به ارائه راه حل‌های کسب و کار در حوزه‌های موسیقی، تئاتر، سینما، آموزش و ارائه خدمات در راستای ارائه محتوا مدنظر قرار گرفته است، اضافه کرد: در بخش ایده‌های فناورانه نیز تمرکز بر فناوری‌های هوشمندسازی است که استارتاپ‌ها می‌توانند ایده‌های خود را در این زمینه ارائه کنند.

محمدی با بیان اینکه استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال می‌توانند ایده‌های خود را در این ۹ حوزه اولویت‌دار به معاونت علمی ارائه دهند، اضافه کرد: ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال از این استارتاپ‌ها حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد تا مشکلات در دوران قرنطینه به واسطه آنها مرتفع شود.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال با بیان اینکه حمایت‌های ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال در ۵ محور خواهد بود، گفت: “کمک به تسهیل در فرآیند دانش‌بنیان شدن”، “حمایت‌های مالی مستقیم از جمله وام با بهره کم”، “رفع موانع قانونی و حقوقی و کمک به تعامل استارتاپ‌ها برای تبلیغات”، “کمک به تأمین زیرساخت‌های فیزیکی مانند سرور” و “شبکه‌سازی بین استارتاپ‌ها” از جمله حمایت‌های این ستاد از طرح‌های استارتاپ‌ها در حوزه‌های اولویت‌دار هستند.

وی با بیان اینکه طی ۲ تا ۳ هفته استارتاپ‌ها می‌توانند ایده‌ها و طرح های خود را از طریق معاونت علمی به ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معرفی کنند، اظهار کرد: طرح‌ها بعد  از ارزیابی در معاونت علمی انتخاب می‌شوند و زیرساخت‌ها برای حمایت از آنها فراهم خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا