فناوری اطلاعات

لزوم همکاری همه دستگاه ها برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات در نشست رییس قوه قضاییه با مدیران این وزارتخانه از وی خواست در زمینه ایجاد امنیت قضایی برای پلتفرم های داخلی و ایجاد شعب تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کمک کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه با مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از حضور رئیس قوه قضائیه در وزارت ارتباطات، گزارشی از اقدامات انجام شده در این وزارتخانه در دولت سیزدهم ارائه کرد.

وی در این نشست که با حضور مدیران ارشد سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و معاونین وزیر ارتباطات برگزار شد، با اشاره به اهمیت شبکه ملی اطلاعات، افزود: شبکه ملی اطلاعات موضوعی بسیار مهم و بین بخشی است و وزارت ارتباطات در بخش زیرساخت این شبکه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به لایه‌های مختلف این شبکه، گفت: بر اساس سند شبکه ملی اطلاعات در حوزه محتوا و خدمات دستگاه‌های مختلف وظایفی دارند که نیازمند تعامل و همکاری این دستگاه‌ها هستیم.

وی به سرمایه گذاری در این حوزه از طرف بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: برای سرمایه گذاری در این حوزه نیاز به امنیت و صرفه اقتصادی داریم و در غیر این صورت این سرمایه گذاری‌ها در سایر بخش‌ها انجام می‌شود و یا ظرفیت‌های کشور در این حوزه به خارج از کشور مهاجرت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز با اشاره به اینکه این اقدام برای تسهیل در زندگی مردم است، افزود: تا پایان سال جاری انشالله طعم شیرین حکمرانی مبتنی بر فناوری با فراهم کردن خدمات متنوع دولت هوشمند به مردم چشیده خواهد شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برای تحقق برخی از برنامه‌های خود به کمک قوه قضائیه نیاز داریم، گفت: یکی از این برنامه‌ها دولت هوشمند است که دستگاه‌های مختلف به خصوص دستگاه‌های خارج از دولت باید برای در اختیار گذاشتن داده‌ها و اطلاعات خود همکاری کنند تا بتوانیم با راه اندازی سرویس‌های برخط مختلف، زندگی مردم را تسهیل کنیم.

زارع پور به تفاوت کسب و کارهای فضای مجازی و نوع عملکرد آنان اشاره کرد و به ریاست قوه قضائیه پیشنهاد کرد که شعبه تخصصی برای رسیدگی به جرایم کسب و کارهای این حوزه اختصاص داده شود.

وی با اشاره به تحولات سریع در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: اصلاح قوانین در این حوزه باید به صورت دائم انجام شود و قضات محترم دستگاه قضائی نسبت به تغییرات این حوزه آگاهی داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا