موبایل

پردازنده Exynos 2400 سامسونگ افزایش قابل توجهی در عملکرد GPU به ارمغان می آورد

طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال کار بر روی یک چیپست پرچمدار جدید است که انتظار می‌رود Exynos 2400 نامیده شود. طبق یک افشاگر در توییتر، SoC یک واحد گرافیکی جدید مبتنی بر RDNA2 با 6WGP را در خود جای خواهد داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از جی اس ام آرنا؛ این پردازنده چهار برابر واحد پردازش گرافیکی Xclipse 920 در Exynos 2200 دارد. Samsung Galaxy S23 Ultra WGP مخفف “پردازنده گروه کاری” است و بخشی از معماری RDNA است که توسط AMD توسعه یافته است. یک WGP شامل 2 واحد محاسباتی در راه حل جدید RDNA2 است که به این معنی است که در مجموع 12 واحد دریافت می کنیم.

در ضمن GPU قبلی فقط 3CU داشت. بدیهی است که مواردی مانند سرعت ساعت و معماری نیز در عملکرد کلی نقش دارند، اما بعید است که تغییرات چشمگیری داشته باشند. سامسونگ با AMD و توسعه دهندگان بازی همکاری می کند تا فناوری های ردیابی اشعه را در جدیدترین تراشه های خود پیاده سازی کند.

یکی از اولین بازی ها قرار بود Diablo: Immortal برای اندروید باشد، اما تا به امروز، گوشی های هوشمند مجهز به Exynos 2200 نمی توانند بالاترین تنظیمات گرافیکی عنوان را اجرا کنند. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که Exynos 2400 دارای یک CPU 10 هسته‌ای با یک هسته اصلی Cortex-X4، دو واحد Cortex-A720 با فرکانس بالاتر، سه هسته Cortex-A720 دیگر با کلاک پایین‌تر و چهار هسته کم مصرف Cortex-A520 خواهد بود. Exynos 2400 ممکن است سری گلکسی S24 را تامین کند که انتظار می رود اوایل سال آینده وارد بازار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا