گیم

حجم بازی God of War Ragnarok چقدر است؟

شواهد امر گویای این موضوع است که حجم نسخه پلی استیشن 4 بازی God of War Ragnarok چیزی در حدود ۹۰ گیگابایت خواهد بود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، بدون تردید، گاد آو رگناروک یکی از مورد انتظارترین آثار انحصاری پلی استیشن در نسل نهم برشمرده می‌شود که در حال حاضر روند پایانی ساخت و توسعه خود را در استودیوی سانتا مونیکا سونی طی می‌کند و کمتر از دو ماه دیگر روانه بازار خواهد شد. با توجه به محدودیت حافظه‌های ذخیره‌سازی در کنسول‌ها، حجم بازی یکی از موضوعاتی است که ذهن شماری از کاربران را به خود درگیر کرده است.

در همین راستا، به نظر می‌رسد که بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی برای مدت کوتاهی حجم God of War Ragnarok برای پلی استیشن 4 را در صفحه فروش بازی درج کرده بود. بر اساس گفته‌های کمپانی ناشر، این بازی برای نصب و اجرا به چیزی در حدود ۹۰.۶ گیگابایت حافظه نیاز دارد. این در حالی است که نسخه قبلی مجموعه تنها ۴۵ گیگابایت حجم داشت. بر این اساس، می‎‌توان ادعا کرد که بازی جدید خدای جنگ در کنار اینکه با جزئیات زیادی طراحی شده، احتمالا محتوای بیشتری نیز در خود جا داده است.

دقت داشته باشید که این حجم برای نسخه پلی استیشن 4 بازی است و با توجه به فناوری جدید سونی در نسل نهم، احتمالا حجم نسخه پلی استیشن 5 آن کمتر از ۹۰ گیگابایت خواهد بود. البته، ذکر این نکته مهم است که به طور معمول، حجم بسیاری از بازی‌ها بعد از انتشار با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود؛ چه بسا که عرضه به‌روزرسانی روز اول نیز می‌تواند در کاهش یا افزایش حجم بازی تاثیرگذار باشد.

مدتی بعد از اعلام حجم بازی God of War Ragnarok در فروشگاه پلی استیشن، بسیاری از کاربران نسبت به بی‌توجهی سازندگان در خصوص محدودیت‌های فضای ذخیره‌سازی در کنسول‌ها اعتراض کردند. در واقع، بسیاری از عناوین این روزها بالغ بر ۸۰ گیگابایت حجم دارند که این موضوع باعث شده تا بازیکنان نتوانند تمامی عناوین مورد علاقه خود را روی کنسول نصب کنند. از طرفی، اگرچه می‌توان حافظه ذخیره‌سازی پلی استیشن 5 را افزایش داد، اما این دستگاه صرفا از حافظه‌های SSD پرسرعت پشتیبانی می‌کند که قیمت هنگفتی در بازار دارند.

فارغ از قیمت، در صورتی که با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی در کنسول پلی‌استیشن 5 دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید با خرید حافظه‌های اس‌اس‌دی اعلام شده از سوی شرکت سونی، فضای خود را افزایش دهید. از طرفی، این کنسول از هارد دیسک‌های اکسترنال نیز پشتیبانی می‌کند؛ با این تفاوت که بازی روی هارد مذکور نصب نمی‌شود و صرفا شما می‌توانید فایل دیتای عناوین را از هارد ذخیره کنید و در هنگام نیاز دوباره، آن را مستقیما از طریق هارد روی کنسول خود نصب کنید.

بازی مورد انتظار God of War Ragnarok در تاریخ ۹ نوامبر سال جاری میلادی (۱۸ آبان ماه) به صورت انحصاری برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر می‌شود. این عنوان در چهار نسخه مختلف به نام‌های استاندارد، دیجیتال دیلاکس، کالکتور و جاتنر روانه بازار می‌شود که در صورت تمایل، هم‌اکنون می‌توانید آن‌ها را از طریق فروشگاه‌های معتبر پیش خرید کنید.

داستان بازی بعد از اتفاقات نسخه پیشین جریان دارد؛ جایی که فیمبول وینتر یا همان زمستان طولانی از راه رسیده و تمام ۹ قلمرو را به شیوه مختلف تحت تاثیر خود قرار داده است. در همین حین، کریتوس به همراه پسرش، آترئوس برای پاسخ معماها سفر پرماجراجویی را آغاز می‌کند و نیروهای آزگارد نیز برای نبردی که از قبل پیش‌گویی شده، آماده می‌شوند؛ جنگی که جهان را به نابودی می‌کشاند. از طرفی، مادر بالدر یعنی فریا نیز از طلسم خود فرار کرده و قصد دارد انتقام مرگ پسرش را از کریتوس بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا