تکنولوژی

تسهیلات لیزینگ تمام خدمات و محصولات دانش بنیان را در بر می‌گیرد

به گزارش البرز فاوا نیوز؛ معاون توسعه صندوق نوآوری وشکوفایی گفت: در گذشته تسهیلات لیزینگ فقط شامل خدمات نرم‌افزاری و برخی از محصولات می‌شد که اکنون این موانع برطرف شده و تسهیلات لیزینگ تمام خدمات و محصولات دانش بنیان را در بر می‌گیرد.

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در دومین رویداد خوشامدگویی به شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: صندوق نوآوری در راستای تامین مالی شرکت های دانش بنیان تاسیس شده و در قانون، ظرفیت های خوبی برای این صندوق پیش بینی شده است، تمام تلاش صندوق نوآوری نیز استفاده حداکثری از ظرفیت ها برای خدمت رسانی بهتر به شرکت های دانش بنیان است. هدف از برگزاری این رویداد آشنایی بیشتر شرکت های دانش بنیان نوپا با بسته های خدماتی صندوق نوآوری است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: در فصل تابستان حدود ۲۹۴ شرکت احراز صلاحیت دانش بنیان شدند که این تعداد شامل دو گروه می‌شود؛ گروهی که صلاحیت آنها تمدید شده و گروهی که برای اولین بار عنوان دانش بنیانی را کسب کرده‌اند، در این رویداد ۳۲۲ نفر از شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید به جایگاه حقوقی صندوق نوآوری وشکوفایی توجه داشته باشند، افزود: متاسفانه بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان در این خصوص اطلاعات کافی ندارند و صندوق نوآوری را زیرمجموعه معاونت علمی‌ وفناوری ریاست جمهوری می‌دانند، در حالی که صندوق نوآوری و شکوفایی زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری فعالیت می‌کند، به بیان ساده‌تر صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی‌ دو نهاد همکار در اکوسیستم فناوری و نوآوری هستند که معاونت علمی ‌نهاد سیاست‌گذار و صندوق نوآوری نهاد تامین مالی این اکوسیستم است.

ملکی‌فر گفت: برخی از شرکت‌ها از کندی فرآیندهای خدمت‌رسانی در صندوق نوآوری گله‌مند بودند؛ در این خصوص هیات عامل سوم صندوق نوآوری تغییر رویکردهای اساسی را در دستور کار خود قرار داده و ابزارهای جدیدی را خلق کرده است. لذا خواهشمندم تجربه‌های قبلی خود را مبنای عمل قرار ندهید، چرا که به عنوان مثال صدور ضمانت‌نامه در گذشته ممکن بود تا دو ماه هم زمان ببرد، اما اکنون صدور ضمانت نامه‌ها کمتر از یک روز تا کمتر از یک هفته زمان خواهد برد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: علاوه بر این، صف درخواست تسهیلات و خدمات شرکت‌های کوچک و بزرگ را در صندوق تفکیک کرده‌ایم به این صورت که درخواست‌های زیر ۵۰۰ میلیون تومان را به صندوق‌های پژوهش و فناوری و درخواست‌های بزرگ را به بانک‌ها ارجاع داده‌ایم؛ به بیان ساده‌تر صندوق نوآوری اقدامات گوناگونی را برای کاهش زمان‌بر بودن ارایه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان انجام داده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از رویکردهای جدید صندوق نوآوری،حضور فعالانه در اکوسیستم فناوری و نوآوری است، در این راستا علاوه بر برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان با سایر نهادهای فعال در این زیست بوم مانند پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ارتباط برقرار کرده‌ایم، اقداماتی از این دست باعث شده تا آمار عملکرد صندوق نوآوری در یک سال قبل با سال‌های گذشته، قابل مقایسه نباشد.

ملکی‌فر اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌ها از صندوق نوآوری برای توسعه بازارشان درخواست کمک داشتند؛ در این راستا صندوق برنامه‌های مفصلی مانند تسهیلات ۷۰ درصدی لیزینگ را برای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار خود قرار داده است، در گذشته این تسهیلات فقط شامل خدمات نرم‌افزاری و برخی از محصولات می‌شد که اکنون این موانع برطرف شده و تسهیلات لیزینگ، تمام خدمات و محصولات دانش بنیان را در بر می‌گیرد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تسهیلات خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته‌ایم که این امر به توسعه فروش شرکت‌ها کمک شایانی می‌کند، موفقیت‌هایی که اخیرا شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه‌های مختلف کسب کرده‌اند، گویای این امر است، علاوه بر این برای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان رویدادهای تخصصی را در نظر گرفته‌ایم که تاکنون تعدادی از آنها برگزار شده و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا