تکنولوژی

کارخانه «نوآوری آزادی» کانون امید و انرژی است

کارخانه «نوآوری آزادی» در ماه‌های اخیر میزبان وزیران و مسئولان از سازمان‌ها و نهادهای مختلف مانند رئیس کل بانک مرکزی، وزیر نیرو و معاون پارلمانی رییس جمهوری بوده است. معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری نیز به تازگی با حضور در این زیست بوم فناوری و نوآوری از نزدیک با اقدامات این مرکز آشنا شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری؛ «کارخانه نوآوری آزادی» مکانی برای پرورش ایده‌ها است. در این مکان استارتاپ‌ها حضور دارند تا با خلاقیت خود محصولی نوآورانه را به جامعه عرضه کنند. معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با حضور در این مرکز با جوانان کارآفرین استارتاپی گفتگو کرد.

ابتکار درباره اهمیت ایجاد کارخانه‌ها و پارک‌های نوآوری در کشور گفت: اینجا کانون امید، انرژی و فعالیت است. در این حوزه خلافیت، تفکر، ایده و تلاش حرف نخست را می‌زند. نسل تحصیلکرده جوانان ایرانی روز به روز با کیفیت بالاتر و با امید بیشتر در حال فعالیت در این حوزه هستند. پس احداث و راه اندازی مکتن‌های اینچنینی زمینه خوبی برای  فعالیت و پاسخگویی بسیاری از نیازهای جامعه است.

ابتکار با بیان اینکه این حوزه یکی از گام‌های مهم در زمینه اقتصاد مقاوتی برای توانمندسازی اقتصاد ایران است، ادامه داد:باید اینگونه کارخانه‌ها و پارک‌های فناوری را در کشور توسعه دهیم. زیرا این ایده‌ها هستند که برای آینده بخش خصوصی در حوزه فناوری و خلاقیت زمینه‌های لازم را فراهم می‌کند.

سهم بانوان در مراکز نوآوری چشمگیر است

وی همچنین افزود: راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری اقدامی اثرگذار از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام شد و در حال حاضر نتایج آن را برداشت می‌کنیم. امیدوارم این مراکز توسعه یابد و شاهد راه‌اندازی آنها در سایر استان‌ها باشیم.

ابتکار با اشاره به اینکه سهم بانوان در این مراکز بسیار چشمگیر است‌، گفت: دختران فارغ التحصیل جوان ما پر از ایده،  نوآوری و خلاقیت هستند. آنها همچنین برنامه و نگاه دارند که می تواند آنها را به سمت تولید محصولات مورد نیاز کشور هدایت کند. خوشبختانه با وجود سختی‌های موجود ناامید نشده‌اند و با تلاش و پشتکار فعالیت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری  در این بازدید با اقداماتی که برای پیشبرد اهداف استارتاپ‌ها، حمایت و پشتیبانی از ایده‌های نو برای تبدیل شدن به یک استارتاپ توسط این کارخانه انجام می‌شود، آشنا شد. در این بازدید زینب حمیدزاده مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان او را همراهی کرد.

آبان ماه سال جاری بود که آئین افتتاح و بهره‌برداری رسمی از کارخانه نوآوری آزادی، به عنوان نخستین شعبه پارک فناوری پردیس، با حضور حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد. در این مراسم روحانی، بهره‌برداری این مرکز را افتخارآمیز دانست و گفت: اینکه امروز در فعالیت صنعتی و خدماتی، از حالت سنتی خارج می‌شویم موضوعی بسیار خوب و مهم به‌شمار می‌رود.

کارخانه نوآوری آزادی با وجود استارتاپ‌ها و شتابدهنده‍‌ها به مرکزی برای شتابدهی ایده‌ها و خلاقیت جوانان تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا