موبایل

«ترس گم کردن موبایل» بیماری جدید جوامع!

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ترس از گم کردن تلفن همراه «نوموفوبی» به یک بیماری مشترک در جوامع مختلف تبدیل شده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از صدا و سیما، اين تحقيق كه در كاليفرنيا، توسط شركت SecurEnvoy انجام شده، نشان ميدهد ۶۶ درصد مردم دچار ترس گم كردن تلفن همراه يا نوموفوبي هستند و اين ترس در زنان بيشتر از مردان گزارش شده است.

تلفن همراه به یکی از وسایل اصلی و جدانشدنی زندگی انسان‌ها تبدیل شده است؛ بطوریکه طراحان نمونه‌های مختلفی از این محصول را برای شرایط خاص مانند حمام و سونا نیز طراحی کرده‌اند.

در تحقیق مشابهی که در مجله Personal and Ubiquitous Computing منتشر شده است، پاسخ دهندگان به تلفن همراه بطور میانگین روزانه ۳۴ بار گوشی تلفن خود را چک می‌کنند.

در تحقیق دیگری که توسط شرکت Lookout Mobile Security صورت گرفت مشخص شد که ۵۰ درصد افراد در صورت دسترسی نداشتن به تلفن همراه خود احساس اضطراب دارند.

از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی پرسیده شد اگر خانه شما در حال سوختن باشد، از بین گزینه‌های تلفن همراه، کیف پول و گذرنامه کدام مورد را انتخاب می کنید؟ گزینه انتخابی بیشتر افراد تلفن همراه بود؛ چراکه معتقد بودند بسیاری از اطلاعات مهم و حساس آنها در تلفن همراهشان است.

به گفته دکتر «رامانی دورواسولا» متخصص روانشناسی بالینی دانشگاه کالیفرنیا، چک کردن مداوم تلفن همراه در طول روز می‌تواند نشانه ابتلای فرد به «نوموفوبی» باشد که این مشکل در دراز مدت مسأله‌ساز خواهد شد.

محققان برای مقابله با این ترس چند توصیه مطرح کرده‌اند. عدم ذخیره اطلاعات مهم و حساس در تلفن همراه و خودداری از چک کردن ایمیل و اطلاعات حساب بانکی از طریق تلفن همراه.

به گفته محققان، اين دو توصيه ميتواند نگراني از گم كردن گوشي تلفن را به حداقل برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا