تکنولوژی

بیش از ۴۰۰ هزار نصب برای ۲۵ بازی ایرانی

پویش «بازینو» که با رویکرد حمایت از بازی‌های موبایلی ایرانی و کمک به جذب کاربر برای آنها همزمان با شروع سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد، در آخرین روز فروردین ماه با آمار بیش از ۴۰۰ هزار نصب برای ۲۵ بازی حاضر در کمپین در نخستین گام به کار خود پایان داد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، پویش نوروزی «بازینو» با شعار «سال نو، بازی نو» برای نخستین‌بار توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با هدف حمایت از بازی‌های موبایلی برتر ایرانی کار خود را از اول فروردین ۱۴۰۰ آغاز کرد. در طراحی این پویش از ابزارهای بازاریابی دیجیتال حوزه بازی استفاده شد تا کسانی‌که کاربر اپلیکیشن‌های موبایلی و رسانه‌های اجتماعی هستند، از تبلیغات معرفی بازی‌ها در این بسترهای تعاملی استفاده ‌کنند.

بازی‌هایی با سبک‌های متنوع و متناسب با سلایق مختلف کاربران اعم از ورزشی، کلماتی، پازل، استراتژی و رانندگی در این پویش شرکت کرده‌اند. همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی از طریق شبکه‌های اجتماعی با بازی‌های این پویش آشنا شدند و امکان دسترسی و نصب بازی‌ها برایشان فراهم شد.

دراین‌ راستا به نقل از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سید صادق پژمان -مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- با بیان اینکه طراحی پویش بازینو همگام با سیاست‌گذاری‌های بنیاد مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تشویق آنها به ارائه تولیدات با کیفیت انجام شد، گفت: در طراحی این پویش دو هدف اصلی حمایت از تولیدکنندگان داخلی بازی‌های موبایلی و توجه به اوقات فراغت و سرگرم کردن کاربران در ایام تعطیلات نوروز با توجه به شرایط کرونایی کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ هزار نصب برای ۲۵ بازی حاضر در کمپین بازینو در بازه زمانی یک ماهه نشان می‌دهد که به هدف اصلی این رویداد یعنی انجام تبلیغات برای بازی‌های موبایلی ایرانی و افزایش تعداد کاربران‌شان دست پیدا کرده‌ایم. حجم عمده معرفی این پویش برای کاربران از طریق تبلیغات میان‌برنامه‌ای و میان ویدئویی مبتنی بر بازاریابی دیجیتال و به صورت آنلاین اتفاق افتاد و براساس آمارها بیش از ۷۰۰ میلیون بار محتوای پویش نوروزی بازینو از طریق تبلیغات میان برنامه‌ای و میان ویدئویی بازدید شده است. همچنین بیش از ۵ میلیون بار محتوای پویش نوروزی بازینو در اینستاگرام بازدید شده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین با اشاره به جوایز پویش نوروزی بازینو به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان و جذب حمایت به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان، گفت: در ایام برگزاری این رویداد بیش از ۹۰۰۰ نفر در سایت بازینو به قصد شرکت در قرعه‌کشی جوایز، ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۵۰۰ هزار بار نیز از سایت بازینو بازدید شده است.

پژمان ادامه داد: ۲۵ بازی حاضر در این پویش مجوزهای انتشار و رده‌بندی سنی را داشتند. از ویژگی‌های مهم این بازی‌ها، توجه به سلیقه‌های متفاوت کاربران و گروه‌های مختلف سنی بود تا خانواده‌ها بتوانند در ایام تعطیلات نوروز و ادامه این تعطیلات به‌دلیل وخامت شرایط کرونایی کشور، در منزل سرگرم شوند.

وی در پایان افزود: هر اندازه بتوانیم سهم بیشتری از بازی‌های باکیفیت ایرانی برای کاربران در اختیار بگیریم، به همان نسبت سهم نفوذ بازی‌های خارجی در بازار داخل کمتر می‌شود. پویش بازینو نیز در همین راستا برای نخستین بار طراحی و اجرا شد و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده نیز آن را با سازوکار بهتر و قوی‌تر ادامه دهیم. مراسم قرعه‌کشی جوایز و اعلام برندگان این پویش به‌زودی توسط بنیاد برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا