فناوری اطلاعات

فناوری “واقعیت موازی”؛ دو تصویر همزمان در یک نمایشگر

به لطف فناوری نمایشگر “واقعیت موازی”(Parallel Reality) شخصی که در سمت چپ نمایشگر قرار می‌گیرد، یک تصویر شخصی شده را روی صفحه مشاهده می‌کند و فردی که در سمت راست قرار دارد، تصویری متفاوت را شاهد است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، مسافرانی که به فرودگاه دیترویت می‌روند، به زودی قادر به مشاهده نسخه آزمایشی یک فناوری جدید خواهند بود که به افراد مختلف امکان می‌دهد تصاویر و اطلاعات شخصی شده را که به صورت همزمان در یک صفحه نمایش ارائه شده است، مشاهده کنند.

ایده این است که هر مسافر بتواند به این نمایشگر نزدیک شود و اطلاعات سفر، پیشنهادات خرید، راهنمایی‌ها و موارد دیگر را به زبان خود در آن ببیند. اما هر مسافر به جای اینکه به جستجو در میان چندین نمایشگر بپردازد، می‌تواند تنها در یک نمایشگر شاهد آن باشد.

این بدان معنی است که اطلاعات پرواز مربوط به یک مسافر اسپانیایی زبان از طریق این نمایشگر به زبان اسپانیایی فقط برای آن شخص قابل مشاهده خواهد بود، در حالی که یک مسافر آمریکایی اطلاعات سفر خود را به زبان انگلیسی در آن مشاهده می‌کند، مسافر فرانسوی نیز می‌تواند مسیر را به سمت دروازه ورودی به زبان فرانسوی در آن ببیند. بنابراین همگان می‌توانند به طور همزمان به یک نمایشگر نگاه کنند و هر کس اطلاعات را با زبان مادری خودش در آن ببیند.

به نظر می‌رسد مانند داستان‌های علمی-تخیلی است، اما همه چیز مربوط به نحوه ارسال پیکسل‌ها روی صفحه است. فناوری “واقعیت موازی”(Parallel Reality) حاصل خلاقیت یک شرکت مستقر در ردموند به نام “Misapplied Science” است.

این شرکت می‌گوید هر پیکسل روی یک صفحه نمایش می‌تواند همزمان میلیون‌ها پرتوی نوری از رنگ‌ها و روشنایی‌های مختلف را تداعی کند و سپس هر پرتو را می‌توان به چشمان شخص مورد نظر فرستاد. بنابراین با نزدیک شدن شخص به صفحه نمایش، برخی از پیکسل‌های موجود در صفحه نمایش فقط به آنها اختصاص داده می‌شود و اطلاعاتی متناسب با آنها نمایش می‌دهند.

“گیل وست” از مسئولان ایرلاین دلتا که مجری این طرح است، گفت: این فناوری باید باور شود، چرا که این امکان را دارد که حتی شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها را نیز مدیریت کند و به افراد مختلف با زبان‌های متفاوت کمک کند.

این فناوری از اواسط سال ۲۰۲۰ در فرودگاه متروپولیتن دیترویت مستقر خواهد شد. مسافرانی که مایل به استفاده از این نسخه آزمایشی هستند باید گذرنامه خود را اسکن کرده و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنند. بنابراین وقتی از مقابل صفحه نمایش عبور می‌کنند، مسیرها، اطلاعات پرواز و موارد دیگر را به زبان خود مشاهده می‌کنند.

شرکت سازنده این فناوری به دنبال این است که سرانجام فناوری نمایش “واقعیت موازی” را به استادیوم‌ها، پارک‌ها، مراکز همایش و سایر اماکن عمومی برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا