فناوری اطلاعات

بهترین برنامه‌های جایگزین گوگل پلی استور برای کاربران اندروید

طی یک ماه اخیر دسترسی کاربران ایرانی به بسیاری از سایت‌ها از جمله فروشگاه‌هایی مثل گوگل پلی محدود شده است بر این اساس لازم است درباره برنامه‌های جایگزین گوگل پلی استور بیشتر بدانیم.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، معمولا کاربران برای دانلود برنامه‌های مورد نظرشان ابتدا به فروشگاه Google Play می‌روند تا برنامه‌ها را روی تلفن خود دانلود کنند. با این حال، مواقعی پیش می‌آید که به دلیل محدودیت‌های منطقه‌ای یا به دلیل اینکه برنامه با شرایط و ضوابط Google مطابقت ندارد، برنامه‌ای را در همان برنامه پیدا نخواهید کرد. این زمانی است که ماهیت منبع باز اندروید به کمک‌تان می‌آید. می‌توانید فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث را نصب کنید و برنامه‌ها را درست مانند استفاده از فروشگاه Google Play دانلود کنید.

اگر گوشی یا تبلت اندرویدی دارید، احتمالا فروشگاه Google Play همان چیزی است که در نهایت از آن استفاده خواهید کرد، اما مواقعی پیش می‌آید که اپلیکیشن‌های خاصی را در همان برنامه‌ها پیدا نمی‌کنید و آن زمان است که می‌خواهید برخی از بهترین‌ها را بررسی کنید.

جدای از آن، ردپای سرویس‌ها و فریم‌ورک Google Play تنها در حال بزرگ‌تر شدن است و اگر تلفنی با حافظه داخلی کم دارید، به احتمال زیاد فضای خالی شما به زودی تمام خواهد شد. برنامه‌های ذکر شده در این لیست، حجم کمتری از فضا را اشغال می‌کنند، استفاده از آنها کاملا ایمن است و برخلاف فروشگاه Google Play به حریم خصوصی شما تجاوز نمی‌کند.

APKMirror

APKMirror، همانطور که از نامش پیداست، به شما امکان می‌دهد هزاران فایل APK Android را دانلود کنید و هیچ برنامه پولی در اینجا موجود نیست. با این حال، APKMirror یک برنامه اختصاصی اندروید ندارد. بنابراین، کاربران برای دانلود APK باید به سایت مراجعه کنند.

برنامه‌های جایگزین گوگل پلی استور بدون بدافزار و قابل دانلود هستند. در صفحه اصلی، برنامه‌ها به ترتیب زمانی مرتب شده‌اند و می‌‌توانید نمودارهای محبوبیت را بر اساس ماهانه، هفتگی و ۲۴ ساعته پیدا کنید. همچنین یک نوار جستجو برای کسانی که می‌خواهند به تعقیب و گریز ادامه دهند وجود دارد.

رابط کاربری APKMirror روی دسکتاپ عالی است، اما برای کسانی که از طریق تلفن هوشمند به آن دسترسی دارند، می‌تواند ناخوشایند باشد. پیدا کردن دکمه دانلود برای فایل‌های APK تا حدودی دشوار است. به غیر از آن، قطعا باید این فروشگاه برنامه اندرویدی را امتحان کنید.

Aurora Store

Aurora Store یک فروشگاه برنامه اندروید منبع باز است و هر چیزی که مدنظرتان باشد، در آن وجود دارد. این برنامه شامل بسیاری از زبان‌هاست و استفاده از آن بسیار ساده است. کتابخانه برنامه بسیار کامل و دسته‌بندی‌ها مرتب هستند و هیچ شباهتی به برنامه‌های bloatware که در فروشگاه‌های برنامه دیگر پیدا می‌کنید ندارد.

در صفحه خانه، بخش «برای شما»، بخش «نمودارهای برتر» و «دسته‌ها» را خواهید یافت. فروشگاه همچنین به به‌روز نگه داشتن برنامه‌های نصب‌شده شما کمک می‌کند. به طور کلی، یکی از بهترین برنامه‌های جایگزین گوگل پلی استور است که می‌توانید در اینترنت پیدا کنید.

می توانید فروشگاه Aurora را از F-Droid، Gitlab و سایت رسمی Aurora دانلود کنید.

Aptoide

طراحی Aptoid با استانداردهای گوگل مطابقت دارد و تجربه تقریباً به خوبی Play Store با رابط کاربری خوش ساخت است.

Aptoide یک فروشگاه برنامه اندروید منبع باز با بیش از ۷۰۰ هزار برنامه برای انتخاب است. مجموعه آن بیش از ۳ میلیارد دانلود دارد. از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۰۹، بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌اند.

چندین نسخه از برنامه Aptoid موجود است:

اپلیکیشن Aptoide برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها

نسخه‌ای برای تلویزیون‌های هوشمند و ستاپ باکس‌ها

Aptoide VR و Aptoide Kids برای دستگاه‌های کودکان.

این به شما امکان می‌دهد فایل‌های APK را مستقیماً در دستگاه خود دانلود کرده و آنها را نصب کنید. این یک فروشگاه برنامه ایمن و ساده برای اندروید است که می‌توانید از آن به عنوان یک برنامه‌ جایگزین گوگل پلی استور استفاده کنید.

Amazon Appstore

فروشگاه برنامه آمازون برای اندروید، که به نام آمازون زیرزمینی نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین برنامه‌های جایگزین گوگل پلی استور برای دانلود رایگان برنامه‌های پولی است. اپ استور نزدیک به ۳۳۴ هزار نوع مختلف برنامه شگفت انگیز، رایگان و پولی دارد. در واقع، این بازار پیش‌فرض برای خط دستگاه‌های اندرویدی با نام تجاری Android Fire آمازون است.

نکته جالب در مورد فروشگاه Appstore آمازون، ویژگی “برنامه رایگان روز” است. هر روز یک برنامه پرمیوم به صورت رایگان ارایه می‌شود. کسانی که برنامه‌ها را روزانه چک می‌کنند می‌توانند بسیاری از برنامه‌های محبوب را بدون پرداخت حتی یک ریال دانلود کنند.

این فروشگاه مجموعه وسیعی از موسیقی، کتاب و فیلم دارد که اغلب با قیمت پایین‌تری نسبت به Play Store در دسترس هستند. به طور کلی، فروشگاه App Amazon تجربه مناسبی را برای کسانی که به دنبال فروشگاه‌های برنامه رایگان برای اندروید هستند ارایه می‌دهد زیرا چنین نام بزرگی از آن پشتیبانی می‌کند.

F-Droid

F-droid یکی از این فروشگاه‌های برنامه است که فقط روی برنامه‌های اندرویدی رایگان و منبع باز (FOSS) تمرکز دارد. برنامه‌های موجود در فروشگاه به خوبی دسته‌بندی شده‌اند و مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌ها را به صورت رایگان خواهید یافت.

به طور منحصر به فرد، کل سایت و فروشگاه برنامه توسط داوطلبان اداره می‌شود و به کمک‌های مالی متکی است.

F-Droid در بین توسعه دهندگان اندروید محبوب است زیرا آنها به راحتی به کدهای برنامه‌ها دسترسی دارند و می‌توانند از بخشی از کدها برای ساختن برنامه‌های خود استفاده کنند.

برنامه‌ها نظرات یا رتبه‌بندی ندارند و همیشه به اندازه‌ای که در Google Play یافت می‌شود پایدار نیستند. اگر توسعه‌دهنده هستید، این سایت برای شما مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا