تکنولوژی

امارات اولین وزارتخانه خود را در دنیای متاورس راه‌اندازی کرد

متاورس یک فناوری تقریباً نوظهور بر اساس بلاک چین به شمار می‌آید که هدف آن بازسازی دنیای واقعی در دنیای مجازی است. متاورس برای هرکسی در هر کجای دنیا قابل‌دسترس است و می‌تواند محدودیت‌های مرتبط با زمان یا مکان حذف کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ همین مسئله باعث شده تا دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ به این فناوری علاقه نشان داده و به دنبال بهره‌گیری از مزایای بی‌شمار آن باشند. در تازه‌ترین مورد وزیر اقتصاد امارات متحده عربی از نسخه مجازی وزارت اقتصاد این کشور در متاورس رونمایی کرده است.

ایده گسترش متاورس در زندگی روزمره پس از شروع بیماری کرونا در دنیا و زمانی که دیگر مردم نمی‌توانستند بیرون بروند و فعالیت‌های معمول خود را داشته باشند، شدیداً جالب شد. در طول این زمان فعالیت آنلاین به شکل یک هنجار درآمد و آگاهی مردم نسبت به دنیای مجازی نیز چندین برابر شد.

پس از پایان قرنطینه، مؤسسات خصوصی و دولتی شروع به کاوش در محیط‌های مجازی و بررسی امکان برگزاری جلسات و سایر فعالیت‌های کاری در دنیای متاورس کردند. به‌نوعی پس از ورود متاورس به زندگی روزمره، مردم متوجه شدند که کارکردن، خرید کردن، برگزاری سمینار، مطالعه و انجام کاری‌های معمول به‌صورت آنلاین و از راه دور، بسیار راحت‌تر است.

این افزایش سطح آگاهی یک فرصت تکرارنشدنی برای صنعت بلاک چین و استارت‌آپ‌ها ایجاد کرد تا در دنیای متاورس غوطه‌ور شده و مزایای آن را به مردم نشان دهند.

کشورهای توسعه‌یافته به طور فزاینده‌ای به سمت پذیرش فناوری متاورس پیش می‌روند. به‌عنوان مثال وزارت اقتصاد امارات متحده عربی به‌تازگی از ساخت و راه‌اندازی یک دفتر مرکزی جدید در دنیای مجازی خبر داده است. این وزارتخانه با احداث نسخه مجازی خود می‌خواهد امکان دسترسی آسان به خدمات و سرویس‌ها را مهیا کند.

عبدالله بن تاج، وزیر اقتصاد امارات در مجمع متاورس دبی در تاریخ 28 سپتامبر (6 مهر ۱۴۰۱) این خبر را به اشتراک گذاشت و یک تور زنده مجازی از وزارتخانه اقتصاد در دنیای متاورس ارائه کرد.

این دفتر مرکزی مجازی دارای یک ساختمان چندطبقه است و هر طبقه وظایف خاصی را برعهده دارد. نکته جالب آن است که بازدیدکنندگان برای ورود به این ساختمان مجازی باید بلیت تهیه کرده و آن را به افسر خدمات مشتریان نشان دهند.

وزارتخانه اقتصاد امارات در متاورس پس از آن راه‌اندازی شد که دولت این کشور عربی در تاریخ ۱۸ جولای (۲۷ تیر ۱۴۰۱) از آغاز پذیرش استراتژی بلاک چین و متاورس خبر داد.

هدف از این مجموعه قوانین جدید ایجاد بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی جدید تا سال ۲۰۳۰ و کسب درآمد هنگفت به‌واسطه جذب سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فعال حوزه فناوری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا