فناوری اطلاعات

سربازان نخبه و محقق جذب پژوهشگاه ICT شدند

رئیس پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از به‌کارگیری ۲۳ سرباز نخبه و محقق وظیفه توسط پژوهشگاه ICT ظرف ۵ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوذر عرب سرخی در خصوص به کارگیری سربازان توسط پژوهشگاه ICT اظهار کرد: بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری، استفاده از سربازان نخبه وظیفه یکی از دستوراتی بود که به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد و هدف از اجرای آن، جلوگیری از خروج این نخبه وظیفه ها از کشور بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل با دستور رهبری، دستگاه های اجرایی مختلف موظف شدند با تمرکز بالایی به جذب این نیروها بپردازند و به تدریج شاهد تزریق این نیروها به دستگاه های متولی و ایجاد ارتباطی مطلوب بین نیروهای نخبه وظیفه و مراکز علمی و سازمان های تحقیقاتی بودیم.

عرب سرخی با بیان اینکه تعیین سیاست ها، نظارت و به‌کارگیری این افراد به عهده ستاد کل نیروهای مسلح است تا به ایجاد وحدت رویه هم منتهی شود، گفت: ابتدا افرادی که به عنوان نخبه وظیفه، سربازی نرفته اند، توسط بنیاد ملی نخبگان احراز شده و به تائید می رسند و سپس به بنیاد نیروهای نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می شوند.

وی به تفاهم نامه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ستاد کل نیروهای مسلح اشاره و اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه قرار شد علاوه بر استفاده از استعدادهای برتر که بنیاد ملی نخبگان، معرف آن است، گروه دیگری از این افراد تحت عنوان محقق وظیفه به پیشنهاد پژوهشگاه ICT، به کار گرفته شوند.

رئیس پژوهشکده امنیت فاوا پژوهشگاه ICT در خصوص محقق وظیفه ها خاطرنشان کرد: محقق وظیفه ها، دانشجویانی هستند که در گرایش های مختلف شاخه های مرتبط با پژوهشگاه می توانند به عنوان افرادی مفید، مبتکر، خلاق و فعال و در قالب نیروهای پژوهشی به کار گرفته شوند. در حقیقت این افراد نخبه نیستند و تنها به عنوان افراد فعال با روحیات پیگیرانه در اختیار پژوهشگاه قرار می گیرند.

عرب سرخی افزود: دو گروه فوق در قالب یک یا دو پروژه پژوهشی به مدت ۱۴ الی ۱۹ ماه تحت اختیار پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته و در پایان با گذراندن دوره دو ماهه آموزشی، موفق به گرفتن کارت پایان خدمت خود می شوند.

وی همچنین در خصوص نحوه به کارگیری این افراد گفت: نام پژوهشگاه ICT در ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح به عنوان دستگاه به کار گیرنده ثبت شده است و پژوهشکده امنیت فاوای پژوهشگاه ICT اقدامات مربوط به آن را انجام می دهد.

عرب سرخی افزود: داوطلبان می توانند از سوی بنیاد ملی نخبگان و همچنین مرکز استعدادهای برتر که به مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح تغییر نام داده است، درخواست خود را اعلام کنند و سپس مدارک و مشخصات آنها به همراه سابقه فعالیتشان بعد از گرفتن تائیدیه، به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شود و ما بر اساس تجربه و تخصص آنها و همچنین اعلام نیاز هر پژوهشکده، این افراد را جذب می کنیم.

رئیس پژوهشکده امنیت فاوا پژوهشگاه ICT با ارائه آماری از میزان به کارگیری نخبه وظیفه ها و محقق وظیفه ها از سوی پژوهشگاه ICT گفت: در مدت ۵ ماهی که این تفاهم نامه منعقد شد، تا کنون ۱۶ نخبه وظیفه و ۷ محقق وظیفه به کار گرفته شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا