گیم

مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را در معامله ای به ارزش 68.7 میلیارد دلار خریداری می کند

مایکروسافت در اقدامی که ظاهراً غیرممکن است، اعلام کرده است که اکتیویژن بلیزارد را در یک معامله تمام نقدی به ارزش 68.7 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. این معامله مایکروسافت – که در حال حاضر یک ناشر بزرگ بازی است – را به جایگاه سوم پس از Tencent و Sony سوق می دهد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از جی اس ام آرنا؛ این فرنچایزهای محبوب استودیوهای اکتیویژن، بلیزارد و کینگ – “Warcraft”، “Diablo”، “Overwatch”، “Call of Duty” و “Candy Crush” را که برخی از بازیهای برجسته این شرکت هستند را به سبد بازی مایکروسافت اضافه می کند. که این امر به مایکروسافت کمک می‌کند تا تجارت بازی خود را در همه زمینه‌ها رشد دهد.

مایکروسافت قصد دارد بازیهای اکتیویژن بلیزارد را به سرویس اشتراک خود اضافه کند که در حال حاضر 25 میلیون مشترک دارد. فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، می نویسد که برنامه این است که «تا جایی که می توانیم بازی های اکتیویژن بلیزارد» را بر روی Xbox و PC Game Pass، از جمله عناوین فعلی و جدید، ارائه دهیم. این امر همچنین رشد Xbox Cloud Gaming را تسریع خواهد کرد.

اکتیویژن بلیزارد دارای نزدیک به 400 میلیون بازیکن فعال ماهانه است و تقریبا 10000 کارمند. به این ترتیب پس از تکمیل خرید، مایکروسافت 30 استودیوی بازی سازی همراه با چندین دهه تجربه در انتشار بازی خواهد داشت.

بابی کوتیک حداقل در حال حاضر به عنوان مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند. با این حال، پس از بسته شدن قرارداد، اکتیویژن بلیزارد به عنوان مدیرعامل به اسپنسر گزارش می دهد.

انتظار می‌رود که این معامله در اواخر سال جاری و پس از بررسی و تایید معمول نظارتی بسته شود. هیئت مدیره هر دو شرکت قبلاً با خرید موافقت کرده بودند.

ترجمه: حمید حیدری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا