تکنولوژیکامپیوتر

انصراف انویدیا از خرید Arm

انویدیا و سافت بانک مالک شرکت Arm طی بیانیه‌های جداگانه‌ای با اشاره به چالش‌های نظارتی مهم اعلام کردند که قرارداد فروش این شرکت به انویدیا فسخ شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ Arm مهم‌ترین طراح معماری تراشه‌های موبایل محسوب می‌شود که از طریق بهره‌گیری از سیاست بی‌طرفی موفق شده طراحی‌های مربوط به تراشه‌های مختلف را در اختیار شرکت‌های رقیب قرار دهد.

تصاحب Arm توسط انویدیا طی دو سال گذشته با حواشی فراوانی همراه بوده است. این قرارداد با مخالفت بسیاری از شرکت‌های فناوری و قانون‌گذاران برخی کشورها روبرو شده و رویای شیرین انویدیا را به کابوسی تلخ بدل کرده بود.

در واقع خرید این شرکت توسط انویدیا بسیاری از شرکت‌های فناوری و قانون‌گذاران را نگران کرده بود که این معامله می‌تواند به معنای پایان بی‌طرفی Arm باشد و منافع این شرکت را با منافع Nvidia همسو کرده و در نهایت موجب انحصار در این صنعت شود.

سرانجام این فشارها و مخالفت‌ها تیم سبز را مجبور کرد که از این قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری صرف نظر کند. حالا هر دو طرف این معامله با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که این قرارداد به آخر خط رسیده است.

سافت بانک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که انویدیا به دلیل فسخ این قرار داد باید 1.25 میلیارد دلار به این شرکت غرامت بدهد و مدیرعامل فعلی شرکت ARM هم از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

انویدیا نیز در بیانیه‌ای فسخ قرارداد را اعلام کرد و گفت با وجود حسن نیت هر دو شرکت، موانع نظارتی بزرگی درباره این معامله وجود دارد. با این حال مدیرعامل انویدیا افزود که این دو شرکت همچنان با هم همکاری نزدیکی خواهند داشت.

با این حال، سافت بانک اکنون اعلام کرده که Arm در سال مالی که از اول آوریل آغاز خواهد شد، برای IPO یا همان عرضه اولیه سهام تلاش خواهد کرد.

پیش از این گزارشی از سوی خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده بود که انویدیا در حال آماده شدن برای صرف نظر از خرید 40 میلیارد دلاری شرکت آرم است. بلومبرگ اعلام کرده بود این معامله که با مخالفت شدید بسیاری از رقبا و قانون‌گذاران مواجه شده و انویدیا را مجبور کرده که به شرکای خود بگوید که اصلاً انتظار ندارد این معامله انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا