کامپیوتر

تلاش‌های انویدیا برای ورود به بازار CPU

انویدیا به طور رسمی اعلام کرده یک تیم تحقیق و توسعه جدید در زمینه پردازنده مرکزی (CPU) استخدام کرده است. انویدیا می‌گوید این تیم به پیشبرد اهداف این کمپانی در بازار محاسبات سریع کمک خواهد کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ مدیر ارشد فناوری انویدیا، Micheal Kagan تأیید کرد این کمپانی در حال تشکیل یک تیم جدید برای کمک به حضور هرچه بیشتر در بازار محاسبات سریع است. همین آوریل گذشته بود که مدیرعامل انویدیا از اولین پردازنده بر پایه ARM این کمپانی به نام Grace پرده برداشت و سال 2023 از راه می‌رسد.

تیم تحقیق و توسعه جدید انویدیا در اسرائیل و در همکاری با دیگر تیم‌های این کمپانی بر روی فناوری‌هایی چون شبکه‌های پرسرعت، فناوری‌های مرتبط با محاسبات سریع و پردازنده‌های مخصوص دیتاسنتر کار خواهند کرد.

انویدیا در سال 2020 کمپانی Mellanox را خریداری کرد که باعث افزایش تعداد کارکنان این کمپانی در اسرائیل به نزدیک به 2800 نفر شد. البته انویدیا هنوز به دنبال استخدام صدها نفر دیگر برای تیم تحقیق و توسعه CPU خود است.

NVIDIA Grace یک پردازنده مرکزی سازگار با CUDA است که از نسل بعدی هسته‌های پردازشی ARM بهره می‌برد و ادعا می‌شود تا 10 برابر عملکرد سریع‌تری در آموزش به هوش مصنوعی دارد. این پردازنده از فناوری NVIDIA NVLink بهره می‌برد که پهنای باند 900 گیگابایت در ثانیه را برای ارتباط میان پردازنده گرافیکی با کارت گرافیک فراهم می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا