موبایل

برخی سرویس‌های اپل و مایکروسافت از قوانین اتحادیه اروپا معاف شدند

سرویس‌های «آی مسیج» اپل و موتورجستجوی بینگ مایکروسافت از پیروی قوانین اتحادیه اروپا معاف شدند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، این شرکت ها رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه را متقاعد کردند که این سرویس ها دروازه ای برای دستیابی کسب وکارها به کاربران نیستند.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) که از 3 هفته دیگر اجرا می شود، مایکروسافت، اپل، گوگل، آمازون، متاپلتفرمز و بایت دنس را ملزم می کند تا به اپلیکیشن های طرف ثالث یا فروشگاه های اپ روی پلتفرم هایشان اجازه فعالیت دهند و علاوه بر آن انتخاب سرویس های رقیب را برای کاربران تسهیل کنند.

همچنین طبق این قانون شرکت های گفته شده اجازه ندارند سرویس های خود را بر رقبا ترجیح دهند.

اکنون کمیسیون اتحادیه اروپا پس از تحقیقی 5 ماهه اعلام کرد سرویس های آی مسیج، بینگ، ادج و مایکروسافت ادورتایزینگ شامل سرویس های دروازه بانی نمی شوند.

همچنین این کمیسیون اعلام کرد اپ استور اپل، سیستم عامل iOS و مرورگر سافاری در کنار شبکه اجتماعی لینکدن و سیستم عامل ویندوز (هر دو متعلق به مایکروسافت) همچنان به عنوان سرویس های دروازه بان طبقه بندی شده اند.

این کمیسیون بدون ارائه جزییات اعلام کرد: یک ارزیابی کامل از استدلال های شرکت ها انجام داده و اطلاعات ارائه شده توسط ذینفعان را نیز در نظر گرفته است.

اپل اعلام کرد میزان استفاده از سرویس آی مسیج در مقایسه با سرویس های پیام رسان رقیب در اتحادیه اروپا حتی روی دستگاه های خود این شرکت نیز اندک است. همچنین سرویس مذکور یک کانال ارتباطی مهم برای دسترسی کسب وکارها به کاربران در منطقه به حساب نمی آید.

مایکرسافت نیز اعلام کرد سرویس های بینگ، ادج و مایکروسافت ادورتایزینگ در بازار به عنوان رقیب و در مقیاس کوچک فعالیت می کنند. این بدان معنا است که آنها دروازه های مهمی برای کسب وکارها به حساب نمی آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا