فناوری اطلاعات

لایحه حفظ حریم خصوصی کاربران در کمیسیون قضایی دولت در حال بررسی است

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه لایحه حفظ حریم خصوصی کاربران بعد از نهایی شدن در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی دولت ارجاع شده است، از افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای در چند شهر استان مازنداران خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت، از مذاکره با کشورهای دیگر برای همکاری در حوزه فضایی خبر داد و گفت: الان ظرفیت های ما به جایی رسیده که برای پرتاب ماهواره با پرتابگرهای بومی و مشارکت با کشورهای دیگر در ساخت ماهواره های سنجشی می توانیم همکاری کنیم.

وی در مورد آخرین وضعیت لایحه حفظ حریم خصوصی کاربران نیز افزود: لایحه در کارگروه اقتصاد دیجیتال، نهایی شد و به صحن دولت آمد و برای بررسی های حقوقی به کمیسیون حقوقی و قضایی دولت ارجاع شد و تا الان سه تا چهار جلسه در این کمیسیون پیرامون آن بحث صورت گرفته است و امیدوارم پیش از سال نهایی و برای مجلس شود.

زارع پور در پاسخ به سوالی پیرامون انتقاد یکی از نمایندگان از افزایش تعرفه های ارتباطی خاطرنشان کرد: به دلیل نیازی که اپراتورها در پرداخت حقوق و خرید تجهیزات برای توسعه دارند بعد از 6 سال تعرفه های ارتباطی به میزان حداکثر 34 درصد افزایش یافت که این میزان کمتر از نرخ تورم فقط در سال جاری و نه شش سال گذشته آنهم مختص تعرفه های بین الملل است.

وزیر ارتباطات درباره همکاری پیام رسان ها در حوزه انتخابات تصریح کرد: یکی از کارهایی که امسال برای نخستین بار انجام می شود، در نظر گرفتن یک بسته ویژه تبلیغاتی برای کاندیداهای انتخابات مجلس بر بستر سکوهای داخلی است که امروز فراخوان آن منتشر می شود.

وی افزود: نامزدهایی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند، می توانند برای بهره مندی از این بسته تبلیغاتی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند که برای دوره تبلیغات یک کانال با تیک آبی برای هر نامزد اختصاص داده می شود و برای تبلیغات نیز یک بسته با تخفیف برای آنها پیش بینی شده است.

زارع پور با بیان اینکه پایش و توسعه وضعیت ارتباطی کشور دایمی است، اظهار کرد: در یک سال و نیم اخیر در حوزه هسته شبکه بیش از 50 درصد به ظرفیت اضافه شده است و تا پایان سال نیز حدود 70 درصد به ظرفیت شبکه مادر مخابراتی کشور افزوده می شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به لایه دسترسی شبکه نیز توضیح داد: بعد از افزایش تعرفه های ارتباطی نیز از اپراتورها تعهد گرفتیم تا طی یک برنامه زمان بندی شده تا پایان خردادماه 30 درصد و تا پایان سال آینده حدود 50 درصد به سرعت شبکه باید افزوده شود.

وی با اشاره به آغاز پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها از حدود یک سال و نیم گذشته، افزود: این پروژه مهمترین پروژه وزارت ارتباطات محسوب می شود که در بیش از 200 شهر کار آغاز شده و تا الان بیش از 6 میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند و شهر به شهر کار ادامه پیدا می کند و فردا نیز برای افتتاح پروژه فیبرنوری چند شهر به استان مازندران می روم.

وی افزود: در خلا وجود قوانین و مقررات و ضوابط برای فعالیت سکوهای فضای مجازی، ضمن برخورد با تخلفات احتمالی این سکوها، توصیه ام این است که با صبر و حوصله بیشتری با سکوهای داخلی برخورد شود.

زارع پور در مورد اتفاق اخیر در یکی از سکوها گفت: باید تکالیف و مسوولیت های سکو و تولیدکننده کالا و خدماتی که روی این سکوها فعالیت می کنند از یکدیگر جدا شود و همانطور که اشاره کردم قانون مشخصی در این حوزه وجود ندارد که از مجلس و نمایندگان محترم درخواست دارم که به این حوزه ورود پیدا کنند و موضوعات را تعیین تکلیف کنند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: به اعتقاد بنده سکوهای بومی سرمایه های کشور محسوب می شوند که ما را از حضور سکوهای بیگانه بی نیاز کردند و باید با سعه صدر و حوصله بیشتری با آنها برخورد شود تا فضای اقتصاد دیجیتال کشور نا امن نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا