فناوری اطلاعات

احتمال ممنوعیت واردات اسپیکر گوگل قوت گرفت

طبق حکم صادره از سوی یک قاضی تجاری آمریکایی، شرکت گوگل پنج امتیاز انحصاری متعلق به شرکت سونوس که مربوط به اسپیکرهای هوشمند و فناوری مرتبط با آنهاست را نقض کرده که این حکم ممکن است به ممنوعیت واردات اسپیکرهای هوشمند گوگل به آمریکا منتهی شود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، شرکت سونوس در ژانویه سال ۲۰۲۰ از گوگل برای نقض امتیازهای انحصاری متعلق به این شرکت شکایت کرد و چارلز بولاک، قاضی ارشد حقوقی کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا در حکم اولیه تایید کرد گوگل پنج امتیاز انحصاری سونوس را نقض کرده است. این شرکت مشکل مشابهی هم با دستگاههای آمازون دارد اما فعلا ترجیح داده است وقت، پول و منابعش را برای مبارزه حقوقی با گوگل متمرکز کند و  تلاش کرده است مانع واردات اسپیکرهای هوشمند هوم، گوشیهای پیکسل و سایر محصولات از چین شود.

گوگل در این باره حاضر نشد اظهارنظر کند. شرکت سونوس از حکم اولیه ابراز خوشنودی و اظهار کرد این حکم نقض آشکار گوگل را تایید کرد و تلاشهای این شرکت برای دفاع از فناوری خود در برابر استفاده نادرست رقیبان بزرگترش را تقویت کرد. ارزش سهام سونوس پس از ساعات رسمی معاملات ۱۱.۴ درصد افزایش داشت.

حکم صادره توسط کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا در ۱۳ دسامبر بازبینی خواهد شد. پرونده کمیسیون تجارت بین الملل بخشی از مجموعه ای از دعاوی حقوقی بین این دو شرکت شامل پرونده هایی در کالیفرنیا، تگزاس، فرانسه، آلمان و هلند است.

گوگل اعلام کرد سونوس در طول سالهای شراکت، به دنبال کمک بود و احتمالا محصولات سونوس را در سرویس پلی موزیک و نرم افزار Assistant خود استفاده کرده است.

بعضی از اسپیکرهای سونوس از فناوری دستیار صوتی گوگل و آمازون استفاده کرده اند. خود اسپیکر “نست” گوگل شامل فناوری Assistant گوگل است.

بر اساس گزارش رویترز، سونوس در سانتا باربارای کالیفرنیا و شرکت آلفابت – شرکت مادر گوگل – در مونتین ویوی کالیفرنیا مستقر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا