تکنولوژی

اپل توسعه‌ی مودم موبایل اختصاصی خود را آغاز کرده است

طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل فرایند ساخت مودم موبایل خود را آغاز کرده که قرار است در نسل‌های جدید گجت‌های این شرکت استفاده شود و در نهایت جایگزین مودم‌های کوالکام خواهد شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزاری اپل، جانی سروجی، در سالن اجتماعات اپل این خبر را به کارکنان اپل اعلام کرده است. در اوایل سال ۲۰۱۹، شایعاه‌هایی مبنی بر آغاز تلاش اپل برای ساخت مودم مطرح شد و در اواسط ۲۰۱۹ این شرکت بخش مودم موبایل اینتل را با پرداخت حدود ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. در ازای این قرارداد، پتنت‌های مربوط به مودم موبایل اینتل به اپل منتقل شد و حدود ۲۲۰۰ کارمند اینتل هم راهی اپل شدند.

در آن زمان، جانی سروجی گفت که تیم اینتل به گروه توسعه‌ی مودم موبایل اپل ملحق می‌شوند و این مالکیت «سرعت توسعه‌ی محصولات جدید را بیشتر می‌کند». در حال حاضر اپل از مودم‌های شرکت کوالکام استفاده می‌کند و هدف نهایی این شرکت، قطع وابستگی به کوالکام است.

اپل به مدت چند سال درگیر اختلافات حقوقی با کوالکام بود اما وقتی مشخص شد که آیفون‌ها به مودم‌های ۵G نیاز دارند و اینتل نمی‌تواند به موقع این مودم‌ها را تأمین کند، این دو شرکت یک توافق‌نامه چندساله امضا کردند. باید خاطرنشان کنیم اپل به‌تازگی ساخت تراشه‌های اختصاصی کامپیوترهای مک را آغاز کرده و تا حدود دو سال آینده، تمام کامپیوترهای اپل مبتنی بر تراشه‌های ساخت این شرکت خواهند بود.

هنوز معلوم نیست نخستین مودم ساخت اپل چه زمانی آماده می شود ولی توافقنامه‌ی بین اپل و کوالکام که در سال ۲۰۱۹ امضا شده، ۶ سال اعتبار دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ، حدود ۱۱ درصد از درآمد کوالکام از طریق اپل به‌دست می‌آید و به همین دلیل توسعه‌ی مودم اختصاصی این شرکت خبر بسیار بدی برای کوالکام به حساب می‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا