فناوری اطلاعات

اپراتورهای موبایل می‌توانند برای ارائه اینترنت ثابت اقدام کنند

وزیر ارتباطات گفت: اپراتورهای موبایل پس از اخذ «پروانه همگرای خدمات ارتباطی»، می‌توانند نسبت به راه اندازی پورتهای پرسرعت فیبرنوری برای منازل و کسب و کارها اقدام کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی مصوبه روز چهارشنبه هیئت‌دولت را مصوبه‌ای راهگشا برای پیشبرد یکی از بزرگترین پروژه‌های ارتباطی کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، ۸ واحد درصد از حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه در اختیار این اپراتورها قرار می‌گیرد تا صرف توسعه شبکه ثابت مبتنی بر فیبرنوری شود و سرعت و کیفیت ارتباطات ثابت را افزایش دهند.

وی ادامه داد: با این مصوبه، اپراتورهای همراه پس از اخذ «پروانه همگرای خدمات ارتباطی»، می‌توانند با بهره‌گیری از این تسهیلات، عملاً در حوزه ارتباطات ثابت هم ورود پیدا کرده و نسبت به راه اندازی پورت‌های پرسرعت فیبرنوری برای منازل و کسب و کارها اقدام کنند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: بی‌تردید اختصاص سالانه این رقم قابل توجه از سوی دولت سیزدهم نشان‌دهنده عزم جدی آن به منظور توسعه زیرساخت‌های شبکه کشور و دسترسی به شبکه پرسرعت جهت رفع نیازهای کاربران و صاحبان مشاغل است و این حسن نیت دولت مردمی نیز موجب ترغیب بخش خصوصی برای مشارکت هرچه فعال‌تر در این پروژه خواهد شد و مسیر اجرای آن هموارتر خواهد شد.

زارع پور گفت: البته دولت و مجلس شورای اسلامی برای رفع محدودیت‌های پیش‌روی اپراتورها و سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه ملی، تکالیفی را نیز در قانون بودجه ۱۴۰۱ برای سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌ها و وزارت نیرو پیش بینی کرده است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنها، اجرای این طرح ملی با سرعت بیشتری تحقق یابد.

وی ادامه داد: توسعه شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) یکی از پروژه‌های مهم دولت سیزدهم است که با همکاری همه ذی‌نفعان تا پایان دولت اجرا خواهد شد تا پوشش ۲۰ میلیون خانوار ایرانی از طریق شبکه فیبر نوری تحقق یابد. برخورداری از شبکه با کیفیت و پرسرعت حق همه مردم است و ما در وزارت ارتباطات برای اجرای این پروژه مصمم هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا