تکنولوژی

روند رو به رشد حمایت بانک توسعه صادرات از شرکت های دانش بنیان

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات : با توجه به لزوم حمایت و طراحی برنامه‌های آتی در سطح کشور بانک توسعه صادرات نیز چارچوب برنامه‌های حمایتی خود را در دو بخش تامین مالی و مشاوره‌ای تدوین کرده است. از جمله برنامه‌های تامین مالی، تخفیف 30درصدی در کارمزدهای قابل ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه خدمات بانکداری شرکتی به شرکت‌های دانش‌بنیان درحال رشد و پذیرش هزینه‌های مربوط به اخذ گواهینامه‌های کیفیت و سایر گواهینامه‌های پیش‌نیاز صادرات شرکت‌های دانش بنیان به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول به منظور تامین مالی و اعطای تسهیلات است.

 

همچنین خرید دین چک‌های مشتریان معتبر شرکت‌های دانش بنیان، تسهیل وثایق دریافتی از شرکت‌های دانش بنیان و اخذ وثایق نوع یک حداکثر تا 70درصد تسهیلات و مابقی دریافت چک و سفته، انتقال دانش و تجربه از شرکت‌های فعال صادراتی به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق شبکه‌سازی بر حسب بخش‌های اقتصادی و حوزه فعالیت مشتریان، توسط کارشناسان بانک از جمله برنامه‌های این بانک است.

 

اداره روابط عمومی بانک توسعه صادرات با بیان اینکه که همکاری با صندوق پژوهش و فناوری شریف از سال 1390 با اعطای خط اعتباری با مبلغ اولیه یکصد میلیارد ریال با نرخ ترجیحی حداقلی (2درصد کمتر از نرخ سود سایر تسهیلات) آغاز شد که طی سال های همکاری، این میزان متناسب با درخواست های شرکت های دانش بنیان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

 

تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های اخیر از روند رو به رشدی برخوردار بوده به طوری که از رقم 100میلیارد ریال در سال 1390 به رقمی بالغ بر 2هزار و 600 میلیارد ریال در سال 1397 افزایش یافت. همچنین طی 5 ماه سال جاری نیز تسهیلاتی معادل 800 میلیارد ریال به این گروه از شرکت‌ها پرداخت شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا