تکنولوژی

اولین موشک پرینت شده با پرینتر سه بعدی به فضا پرتاب می شود

فناوری پرینت سه بعدی از زمانی که برای اولین بار معرفی شد، مسیر طولانی را طی کرده است. چیزی که زمانی عمدتاً برای ایجاد فیگورهای کوچک و ریزه کاری ها استفاده می شد، اکنون به کاربردهای بسیار بزرگتری گسترش یافته است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچیانا؛ در یک نمایش چشمگیر از قابلیت های این فناوری، استارت آپ هوافضا مستقر در ایالات متحده Relativity Space در حال آماده شدن برای پرتاب اولین موشک پرینت سه بعدی به فضا است.

موشک Terran 1: بزرگترین جسم پرینت سه بعدی برای پرواز مداری یک استارت آپ هوافضای ایالات متحده به نام Relativity Space در حال آماده شدن برای پرتاب اولین موشک پرینت سه بعدی در تاریخ 8 مارس به فضا است. موشک Terran 1 قرار است بزرگترین شی چاپ شده با چاپ سه بعدی برای پرواز مداری باشد و دارای 35 درجه باشد. متر ارتفاع دارد و 85 درصد از مواد پرینت سه بعدی تشکیل شده است.

در مقایسه با هزینه موشک فالکون 9 اسپیس ایکس که می تواند بیش از 22000 کیلوگرم وزن را به مدار برساند و حدود 67 میلیون دلار برای هر پرواز هزینه دارد، Relativity Space برای هر پرواز 12 میلیون دلار دریافت می کند. پرینت سه بعدی موشک زمین 1 در طول اولین پرواز آزمایشی، موشک Terran 1 هیچ محموله ای را حمل نخواهد کرد و این موشک برای بلند کردن وزن تا 1250 کیلوگرم در مدار پایین زمین طراحی شده است. این شرکت تصمیم گرفته است که از آخرین آزمایش برنامه ریزی شده موشک، شلیک ایستا، صرفنظر کند و مستقیماً به پرتاب برود.

اگرچه این تصمیم احتمال سقط در اولین تلاش خود را برای پرتاب افزایش می‌دهد، شرکت معتقد است که اگر همه سیستم‌ها طبق انتظار عمل کنند، پرتاب در عملیات بعدی مفیدتر از قرار دادن خودرو در معرض آزمایشات زمینی اضافی است. هدف نهایی فضای نسبیت تسهیل یک جامعه صنعتی در مریخ است و در حالی که Terran 1 برای انجام این سفر بسیار کوچک است، برای آوردن ماهواره های کوچک به مدار طراحی شده است. این موشک به عنوان نمونه اولیه موشک Terran R با ارتفاع 66 متر این شرکت عمل می کند، که برنامه ریزی شده است کاملاً قابل استفاده مجدد باشد، عمدتاً با چاپ سه بعدی و قادر به حمل تا 20000 کیلوگرم در مدار است. موشک Terran R علاوه بر پرتاب ماهواره های بزرگتر به مدار زمین، یک کشتی باری فضایی نقطه به نقطه را به مشتریان ارائه می دهد که قادر به انجام ماموریت بین زمین، ماه و مریخ است.

به گفته نماینده فضایی نسبیت، Terran 1 پلتفرم توسعه آنها برای رسیدن به Terran R است، که آنها معتقدند مشتریان وسیله نقلیه برای پیشرفت های قابل توجهی در سفرهای فضایی به آن نیاز دارند. پرتاب موفقیت‌آمیز موشک Terran 1 گامی حیاتی به سوی جاه‌طلبی فضای نسبیت برای تسهیل جامعه صنعتی در مریخ است و پتانسیل فناوری چاپ سه‌بعدی را برای متحول کردن سفرهای فضایی و قابل دسترس‌تر کردن و مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن آن نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا