موبایل

کوالکام هسته های ARM را کنار می گذارد

کوالکام یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که تجهیزات و چیپ‌ست‌های مخابراتی بی‌سیم را طراحی و تولید می‌کند. آنها به خاطر سیستم روی تراشه های اسنپدراگون (SoC) خود که قدرت بسیاری از گوشی های هوشمند و تبلت های محبوب را تامین می کنند، شناخته شده اند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیرموچاینا؛ اخیراً شایعاتی در مورد Snapdragon 8 Gen 3 SoC آینده آنها منتشر شده است که توسط TSMC با استفاده از گره پردازش 4 نانومتری خود تولید خواهد شد.

انتظار می رود این تراشه دارای یک هسته X-4 با عملکرد بالا با سرعت کلاک 3.70 گیگاهرتز، چهار هسته عملکرد و سه هسته کارآمد باشد. علاوه بر این، ممکن است یک نسخه اورکلاک شده از این تراشه به نام Snapdragon 8 Gen 3 برای گلکسی وجود داشته باشد که می تواند در سری Galaxy S24 در سال 2024 استفاده شود.

کوالکام توییت اخیر یکی از اطلاعات‌دهندگان به نام Revegnus، اطلاعاتی درباره تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 منتشر کرده است که انتظار می‌رود با استفاده از گره فرآیند N3E TSMC تولید شود. انتظار می‌رود این تراشه دارای هسته‌های Oryon خود کوالکام باشد که می‌تواند منجر به بهبود 40 درصدی عملکرد چند هسته‌ای در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 شود.

گره 3 نانومتری کوالکام در ژانویه 2021 Nuvia، شرکت سازنده هسته های Oryon را به مبلغ 1.5 میلیارد دلار خریداری کرد تا تراشه M2 اپل را تصاحب کند. طبق گفته Revegnus، انتظار می رود اسنپدراگون 8 نسل 3 در تست بنچمارک چند هسته ای Geekbench 5 امتیاز 6500 را کسب کند. در مقابل، پیش‌بینی می‌شود که اسنپدراگون 8 نسل 4 امتیازی بالاتر از 9000 (دقیقاً 9100) کسب کند که 40 درصد بالاتر از M2 است.

انتظار می رود اسنپدراگون 8 نسل 4 یک تراشه هشت هسته ای با پیکربندی شامل دو هسته عملکرد Nuvia Phoenix (یا Oryon) و شش هسته کارایی Nuvia Phoenix (یا Oryon) M’ باشد. در حالی که انتظار نمی رود از M2 در هیچ مدل آیفونی استفاده شود، اسنپدراگون 8 نسل 4 به طور بالقوه می تواند سری گلکسی اس 25 را در سال 2025 تامین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا