فناوری اطلاعات

پتنت جدید شیائومی می تواند دروغ را از طریق حرکت مردمک چشم تشخیص دهد

ممکن است شنیده باشید که از پلی گراف برای تشخیص دروغگویی  استفاده می شود، این فناوری در سال 1921 اختراع شد و از آن زمان تاکنون استانداردی برای تشخیص فریب بوده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچیانا؛ با این حال، پتنت جدید شیائومی نشان می دهد که در حال برنامه ریزی برای توسعه یک دستگاه دروغ یاب کارآمدتر است که از حرکات مردمک برای تشخیص اینکه کسی حقیقت را نمی گوید استفاده می کند.

همانطور که توسط ITHome گزارش شده است، شیائومی حق اختراعی را برای “روش پلی گراف، دستگاه، پایانه موبایل و رسانه ذخیره سازی” خود دریافت کرده است که به شرکت حقوق مالکیت معنوی فناوری یا روش را می دهد. چکیده اختراع روش طراحی شده برای استفاده در ترمینال سیار را شرح می دهد.

این شامل یک دوربین تله فوتو پان شیب است که برای ثبت تصاویر صورت و ردیابی حرکت مردمک در طول فرآیند تشخیص دروغ استفاده می شود. شیائومی-لوگو-برندینگ این روش شامل تنظیم زاویه عکاسی دوربین تله‌فوتو پان شیب برای فوکوس روی صورت فرد مورد آزمایش است. دوربین تصویری از چهره فرد می گیرد و حرکت مردمک چشم آنها را ردیابی می کند.

سپس این دستگاه مسیر حرکت مردمک را تجزیه و تحلیل می‌کند و تعیین می‌کند که آیا شرایط خاصی که نشان‌دهنده دروغگویی است، وجود دارد یا خیر. این پتنت توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان دستگاه را در یک پایانه تلفن همراه (مانند تلفن هوشمند) ادغام کرد و یک عملکرد ساده و مؤثر تشخیص دروغ را فعال کرد که می‌تواند تجربه کاربر را با دستگاه بهبود بخشد.

برای ناآگاهان، حرکات چشم‌ها و گشاد شدن مردمک‌ها می‌تواند به‌طور مؤثری برای تشخیص دروغ‌گویی کسی استفاده شود. طبق یک مطالعه، زمانی که فردی دروغ می‌گوید، مردمک چشم‌هایش بین 4 تا 8 درصد از قطر اولیه مردمک گشاد می‌شود و همچنین فرد قبل از پرسیدن این سوال، 8 برابر بیشتر از میزان پلک زدن اولیه‌اش چشمک می‌زند. این پاسخ های فیزیولوژیکی شاخص های بالقوه دروغگویی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا