تکنولوژی

اعطای گواهی رتبه بندی خدمات مراکز داده به ۵ مرکز مجاز

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از اعطای گواهینامه به مراکز داده خبر داد و گفت: دستگاه های دولتی که نرم افزار استفاده می کنند باید گواهی اصالت و سلامت نرم افزار دریافت کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر محمد خوانساری در مراسم امضا تفاهم نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و همچنین اعطای گواهینامه مراکز داده به ۵ مرکز مجاز (آسیاتک، توسعه ارتباطات هوشمند تبیان، شرکت چکاوک، داده‌پردازی فناوا و شرکت فرهنگ آزما ) در دومین روز نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ برگزار شد با اشاره به قانون طبقات نرم افزاری گفت: قانون طبقات نرم افزار باید با کمک نظام صنفی پیش رود و سازمان نظام صنفی نیز در آن دخیل باشد.

وی افزود: یک خدمتی که از سالهای قبل شکل گرفت خدمت رتبه بندی مراکز داده است که با کمیسیون سازمان تنظیم مقررات در حال بازبینی آن هستیم.

خوانساری افزود: بخشی از این تفاهم نامه که امروز در نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ در خصوص اعطای گواهینامه به مراکز داده صورت می گیرد ساماندهی برای وضعیت نرم افزارهای کشور و خدماتی است که به مردم و دستگاه‌های دولتی داده می‌شود و نتیجه عملی است که از سالهای گذشته برای ساماندهی فضای مراکز داده انجام می شد.

وی با اشاره به رتبه بندی مراکز داده تصریح کرد: ما فقط مراکز داده را به صورت فیزیکی در نظر داریم اما خدمات میزبانی و خدمات سرویس‌های ابری در آن نداریم که باید این خدمت را نیز لحاظ کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا