فناوری اطلاعات

لازمه رشد و پیشرفت صنعت کشور، رشد و ترویج فناوری اطلاعات است

بهمن شمشیر ساز دبیر علمی ستاد برگزاری رویداد روز فناوری اطلاعات، با بیان اینکه استراتژی های صنعتی در یک قرن اخیر، مسیر توسعه اقتصادی کشورها را چنان هموار کرده است گفت که این استراتژی ها یکی از مهم ترین مولفه های رشد اقتصادی و بهبود استانداردهای زندگی  در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را سبب شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از نصر البرز؛ دبیر علمی ستاد برگزاری رویداد روز فناوری اطلاعات البرز تصریح کرد، لزوم رشد و ترویج فناوری اطلاعات در رشد و پیشرفت صنعت کشور امری ضروری است که استان البرز را از این حیث می توان در صدر استان های پیشرو در حوزه علم و فناوری و در قالب جامع تر تحت نام، قطب علم و فناوری کشور مطرح کرد.

وی در ادامه به عبارتی می توان گفت، محرک اصلی رشد، موفقیت و نوآوری کشورها، بخش صنعت می باشد که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، در جایگاه خود منجر به اشتغال نیز خواهد شد. حال با این تفاسیر، نوآوری در زمینه مواد اولیه، فناوری اطلاعات و فرایندهای تولید و ساخت، آفرینش فرصت های جدید برای طراحی و ساخت محصولات و خدمات جدید همه و همه بواسطه بخش صنعت است که رشد اقتصادی را در کشورها رقم می زند.

شمشیر ساز اعلام داشت، لزوم رشد و ترویج فناوری اطلاعات در رشد و پیشرفت صنعت کشور امری ضروری است که استان البرز را از این حیث می توان در صدر استان های پیشرو در حوزه علم و فناوری و در قالب جامع تر تحت نام، قطب علم و فناوری کشور مطرح کرد.

آنچه باید مدنظر قرار گیرد این است که امروزه رد پای ضروری حوزه فناوری اطلاعات را باید در تمام جوانب و در تمام آحاد کشور ترسیم کرد تا بتوان بر مبنای آن برنامه های مدون و زیرساختی را در راستای توسعه پایدار تعریف کرد. اما جای بسی تاسف است که علی رغم اهمیت آن، هنوز هم، اغلب صنایع نتوانستند با توجه به این باورعملی، برنامه های خود را در این حوزه پیش ببرند و قاعدتا دچار افت ساختاری نیز می شوند.

در ادامه بنابراین، وظیفه ما به عنوان فرد یا افرادی که در استانی که با نام قطب فناوری اطلاعات و صنعتی در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است، فعالیت این بخش را برعهده داریم، این است که، فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات را در همه ارکان به خصوص فعالیت های اقتصادی و صنعتی گسترش دهیم.

باید برای همکارانمان در دیگر بخش های اقتصادی، روش های نوین گسترش بازار، توسعه فناوری های کسب و کار و راهکارهای اقتصاد دیجیتال را تسهیل نموده و فرهنگ استفاده از آن را توسعه دهیم.

تا مبادا با ورود هوش مصنوعی فرصتی ناب را به یک تهدید علیه توسعه اقتصادی خود تبدیل کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا